آموزه‌های انقلاب اسلامی چگونه در جمهوری آذربایجان نشر می‌یافت؟

حاج علی‌اکرم علی‌اف، رهبر اسلامگرایان آذربایجان در کتاب خاطرات خود می‌گوید: تنها منبع تغذیه فکری، اعتقادی و سیاسی ما، هم درباره ایران و انقلاب اسلامی و هم در شناخت دقیق از اسلام و تشیع و احکام حیاتی و مترقی آن، در سی سال گذشته، رادیو ایران مرکز تبریز، ارومیه، اردبیل، مغان و رشت بوده است.

در جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، عموم اهالی متدین آذربایجان در این مدت برای آشنایی بیشتر با معارف دینی، افکار و اندیشه‌های امام و مقام معظم رهبری و جریانات انقلاب اسلامی و روند تاریخی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی از این رادیوها استفاده کرده‌اند.

در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان مثل آستارا، اردوباد، نخجوان و جلفا، همه آن برنامه‌های رادیویی را به راحتی ضبط سپس تکثیر و در بین مردم متدین و علاقه‌مند، مخفیانه پخش می‌نمودیم. مردم که تشنه معارف اسلامی بودند، این نوارها را گوش می‌کردند و بدین گونه معارف دینی و انقلاب اسلامی در جمهوری آذربایجان نشر می‌یافت.

برنامه‌های این رادیوها در زمینه‌های معارف اسلامی و شناخت انقلاب اسلامی و جریانات سیاسی و اجتماعی ایران، در آن سال‌ها، برای ما به منزله باران آسمانی در کویر تشنه بود. بعدها نیز رادیو ایران، به ویژه رادیو تبریز، به عامل ارتباط دو طرفه بین مردم ما و ایران تبدیل شد و هنوز هم این ارتباط ادامه دارد.

منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۵ فروردین، ۱۳۹۷ ۶:۰۲ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *