احمد متوسلیان هستم

کتاب «احمد متوسلیان هستم»، مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌‎های حاج احمد متوسلیان فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله(ص) است که در قالب یک کتاب جمع‌آوری شده است.
این کتاب با دفاعیات ایشان در دادگاه سال 1357 پس از دستگیری در لرستان آغاز می‌شود و سپس با سخنرانی سال 1359 مسجد جامع شهر پاوه که بخشی از آن در فیلم ایستاده در غبار مورد استفاده قرار گرفته بود، ادامه پیدا می‌کند، و پس از آن چند مصاحبه ایشان با دفتر سیاسی سپاه پس از عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس و مصاحبه‌ای در کردستان می‌آید.
برشی از کتاب: سخنرانی حاج احمد در نماز جمعه مسجد جامع پاوه اردیبهشت ۱۳۵۹: «ببینید! وقتی ما کلمه “لا اله الا الله” را می گوییم، در اول که صحبت از “نه” می کنیم، یعنی در حقیقت نفی هر گونه وابستگی؛ این که من فامیلم را مثلا کنار بگذارم، یا این که من فامیلم مثلا فلان حرفی به او زده بشود یا از این پست به جای دیگری منتقلش بکنند، در حقیقت با گفتن این نه، نفی می کنیم هر گونه شرک و وابستگی را، که وابستگی از نظر قرآن هم وابستگی فامیلی هست، هم وابستگی پدر و مادر هست، هم وابستگی مال هست، و هم وابستگی انواع و اقسامی که شما فکرش را بکنید. بعد وقتی که پا را در این مسیر می گذاریو در این راه و در این صراط مستقیم حرکت می کنی، یک سری راه های فرعی در جنب راه های اصلی هم وجود دارد که آن ها مسیر را منحرف می کنند. در این جاست که صحبت از “الهه” ها می شود. آن چیزهایی که ما را از مسیر اصلی مان منحرف می کنند… این که وقتی به کسی گفته میشود که شما عملت صالح نبوده یا عمل صحیحی انجام ندادی، در جواب میگوید که مثلا من چند تا شهید دادم! من مثلا هفت تا شهید دادم یا هجده ماه است که دارم مثلا می جنگم ! ببینید برادر من! آن برادر از لا گذشته، ولی در این راه وقتی که حرکت کرده، دچار الهه ها شده است . در حقیقت خدایی در خدا برای او مسجل شده، یعنی این که بت پرست شده آوا خدایی در خدا برای خودش آفریده، به این دلیل است که می گوید من هفت تا شهید دادم یا من مثلا هجده ماه است که تفنگ به دوش گرفتم. وقتی که این الهه ها را کنار بگذاریم، این هایی که ما را منحرف می کنند کنار بگذاریم، این دفعه هست که به «الله» می رسیم، این دفعه هست که به مقصود می رسیم. در قرآن بارها در مورد این افراد که یک چنین حرکت هایی در آن ها به وجود می آید گفته می شود که این ها از جمله منافقین هستند. یعنی منافق بنا به نص صریح قرآن کسی هست که «لا اول را گفته، ولی در «الهه ها» ، چه شده ؟ گیر کرده؛ خدایی برای آن به صورت چیز (بت) درآمده…»

گردآوری و تدوین: محمد جواد شادانلو
انتشارات: نشر نارگل
چاپ: اول 1396
قیمت: 20000 تومان

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۴ تیر، ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *