از هاشمی دفاع کردم اما تشکر نکرد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی امروز در دفتر تهران آیت‌ الله العظمی صانعی با حضور پرشور علماء و روحانیون برگزار گردید.
در این مراسم آیت الله سید ضیاء مرتضوی، در مورد برخی از ویژگی ها و سجایای اخلاقی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطراتی بیان کرد؛ آیت الله مرتضوی افزود: بنده در این سالها مقالات زیادی در دفاع از ایشان نوشتم و از این نکته خرسندم که حتی یک بار هم در مواجهه حضوری از بنده تشکر نکردند، یعنی به دنبال این نبودند که کسانی که از ایشان دفاع می کنند، مقرّب ایشان باشند.

وی ویژگی دیگر آیت الله هاشمی را آزاد اندیشی و روشن بینی در احکام و مسائل دینی دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در عین حال اهل ذکر و اهل روضه برای ائمه اطهار (ع) بودند، شاهد این تعبد یکی اینکه می فرمودند مسئله فدک در تاریخ گم شده و باید آن را پیدا کرد و شاهد دیگر این مسئله که برای ایشان قطعه سنگی از قبر مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) آوردند و ایشان آن را به قطعات کوچک تبدیل کرده و صدها انگشتر تهیه نمود و به افراد گوناگون از باب تبرک هدیه کردند. در واقع ایشان آزاداندیشی و نوآوری در چهارچوب موازین را با تعبّد شخصی در اعمال خودشان، جمع کرده بودند.

منبع: سایت جماران

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۳ دی، ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *