تلاش امام موسی صدر برای رهایی جلال الدین فارسی

حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی: در همان ایام آقای جلال الدین فارسی [یکی از مخالفان امام موسی صدر که در سالهای قبل از انقلاب در لبنان بود] گرفتار شده بود و من به عنوان یک دوست قدیمیِ آقای فارسی، با توجه به اینکه امام موسی صدر در بلاد عربی نفوذی دارند، موضوع را با امام موسی صدر در میان گذاشتم و گفتم الان این نگرانی وجود دارد که آقای فارسی را به ایران تحویل دهند و اگر چنین شود معلوم نیست که وضع ایشان چه بشود. امام موسی صدر خیلی با استعجاب گفتند: “مگر من میگذارم که آقای فارسی را به ایران تحویل دهند؟ نخیر، ما اقدام کرده ایم و ان شاء الله این ها به زودی عازم سوریه میشوند و حتما نخواهیم گذاشت که ایشان به ایران تحویل داده شوند.” بعد اضافه کردند که “درست است که من با ایشان اختلاف سلیقه دارم و ایشان هم گاهی ما را اذیت میکند، ولی این اختلاف سلیقه معنایش این نیست که اجازه بدهیم نیروهایمان به هدر بروند و آنها را به ایران بفرستند تا زندانی شوند.”
متاسفانه در خاطرات آقای جلال الدین فارسی خواندم که اصلا باعث دستگیری ایشان و آقای احمد نفری خود امام موسی صدر بوده اند. واقعا این نوع اتهامات نه تنها غیر متشرعانه است، بلکه ناجوانمردانه هم هست.

منبع: حدیث روزگار، خاطرات استاد سیدهادی خسروشاهی، حمید قزوینی، انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، بند ۱۸۱ و ۱۸۲

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۹ شهریور، ۱۳۹۵ ۸:۱۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *