جولیا بطرس، حزب‌الله و انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در یادداشتی تلگرامی نوشت: رفته بودم به دیدنش تا شعر زیبایی که در باره امیر مؤمنان علی علیه السلام سروده بود از او بگیرم. شاعر مشهور مسیحی «غسان مطر» اما از همه چیز صحبت کرد و حرف کشیده شد به روزهای جنگ و از روزی گفت که «جولیا پطرس» خواننده معروف لبنانی به او زنگ زده که ترانه‌ای بگو برای مقاومت، باید یک کاری بکنیم برای بچه‌های حزب الله! و او پیشنهاد کرده که همین نامه سیدحسن نصرالله را کار کنیم! می‌گفت: شب تا صبح این نامه عجیب و اثرگذار را بارها خواندم و تا صبح برای اجرای موسیقی تنظیم کردم و صبح زنگ زدم و گفتم آماده است! و برایش خواندم: «أحبائی!»
بعد تعریف کرد که با پخش آن ترانه چه موجی ایجاد شد توی همان روزهای موشک‌باران و جنگ و چه اثری گذاشت روی فضای عمومی و گفت که به خاطر همین کار من را بردند پیش سید، رفتم و دست و رویش را بوسیدم و بعدا جولیا پطرس هم با شوهرش رفتند به دیدن سید و خیلی از آنها تشکر کرد. (قبلا در همان ایام جنگ توی وبلاگم zaeri.persianblog.ir متن ترانه را با ترجمه‌اش نوشته بودم و فکر می‌کنم به این دیدار هم اشاره کرده باشم که آقای نصرالله در دیدار با این خواننده زن مسیحی و همسرش ضمن تقدیم هدیه‌ای برای تشکر و قدردانی می‌گوید: گرچه من به جهات شرعی نمی‌توانم ترانه شما را گوش کنم اما از بازتاب گسترده آن مطلع شده‌ام و اثر عمیق و جدی آن را در فضای عمومی می‌دانم)
و من توی فکرم که خداوکیلی کدام‌یک از خوانندگان ما نه برای موضوعی مثل مقاومت در برابر خطر داعش در عراق و سوریه، بلکه حتى برای موضوعاتی بسیار عمومی‌تر مثل مقابله با تهدید و توطئه آمریکا و اسراییل حاضرند کاری بخوانند و منتشر کنند؟

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۹۶ ۹:۳۲ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *