خاطرات هاشمی رفسنجانی: قانونِ ممنوعیت ماهواره تصویب شد/ پیش‏‌بینى مى‌شود سوژه درازمدتى براى تبلیغات منفى علیه جمهورى اسلامى و اسلام بشود، اجراى کامل آن هم تقریباً غیرممکن است!

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 29 شهریور سال ۱۳۷۳

آقای [گودرز] افتخار جهرمى، [رییس دفتر خدمات حقوقی بین‏‌المللی ریاست ‏جمهوری] آمد. از سفارت ما در هلند شکایت داشت که دفتر حقوقى را تضعیف مى‌کند؛ به دکتر ولایتى تذکر دادم. گزارشى از مذاکرات با آمریکا در مورد غرامت هواپیماى ایرباس و مسافران داد که نزدیک به تفاهم‏‌اند. اختلاف بر سر چگونگى پرداخت به بازماندگان است. در مورد کار وکالت انرژى هسته‌اى و مسأله وزارت دفاع سابق تذکر دادم.
دکتر حبیبى، [معاون اول رییس‏‌جمهور] آمد. گزارش مذاکره با آقایان نژادحسینیان و نعمت‌زاده را براى وزارت صنایع ادغام شده داد. آقاى نعمت‌زاده آمد. براى ارز تولید و کم کردن ودیعه‌ها استمداد کرد. درباره مسئولیت وزارت صنایع جدید صحبت شد، اما ناتمام ماند. ظهر محسن آمد. در مورد انتشار پایان‏‌نامه فوق‌لیسانس خودش مشورت کرد. [آقایان مهدی محتشمی و عبدالرحیم هماتاش]، سفیرانمان در اتریش و بورکینافاسو براى خداحافظى و کسب نظر آمدند.
عصر شوراى انقلاب فرهنگى جلسه داشت. در مورد مسأله عدم حضور بعضى از اساتید دانشگاه‌ها به اندازه ساعات مقرر بر سر کار بحث کردیم؛ راه‌هایى اندیشیدیم که قرار شد طرح آن را بیاورند.
در مجلس، کلیات طرح ممنوعیت استفاده از شبکه‏‌های ماهواره‏ای تصویب شد. پیش‏‌بینى مى‌شود، سوژه درازمدتى براى تبلیغات منفى علیه جمهورى اسلامى و اسلام بشود و رادیوهاى بیگانه، باعث بدبین کردن بسیارى از جوانان بشوند و اجراى کامل آن هم تقریباً غیرممکن است. در همین دو سه روز که در بحث‌هاى مجلس بود، تبلیغات را شروع کرده‌اند.
در گزارش‌ها، اخبار کشور هائیتى در رأس است. سربازان آمریکایى، بدون مشکل وارد هائیتى شدند.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۳۰ شهریور، ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *