دیدار احمد متوسلیان با امام خمینی پس از فتح خرمشهر؛ آقای متوسلیان پایت چه شده؟

پس از فتح خرمشهر مقرر شد تا کادرهای اصلی و فرماندهی تیپ 27 حضرت رسول ص به محضر حضرت امام خمینی(س) مشرف شوند. درروز موعود فرماندهان خدمت امام رسیدند اما در آن جمع از متوسلیان خبری نبود. یکی از فرماندهان در باره این واقعه می گوید: ما و سایر فرماندهان به اتفاق فرماندهی محترم کل سپاه خدمت حضرت امام رسیدیم. حاج احمد دیر رسیده بود علت را جویا شدیم فهمیدیم به رسم رفاقت رفته بود تا مهندس ناصر کاظمی فرمانده سپاه کردستان را آورده بود تا به همراه فرماندهان فاتح خرمشهر به ملاقات امام بیاید اما این دونفر موقعی به جماران رسیدند که ملاقات تمام شده بود. به حضرت امام ره اطلاع دادند که حاج احمد متوسلیان فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله ص آمده و وقت ملاقات هم تمام شده شما چی می فرمائید؟ حضرت امام ره با خوشروئی تمام اجازه فرمودند حاج احمد و حاج ناصر کاظمی افتخارحضور را پیدا نمایند.
عباس برقی از مسئولین یگان ذوالفقار ازتیپ 27 از این دیدارمی گوید: از بیت که خارج شدیم هر کدام از بچه ها چیزی می گفت یکی از نورانیت حضرت امام صحبت می کرد و دیگر از خلوص معنوی او می گفت در این بین ناگهان چشمم به حاج احمد افتاد که عصا به دست با پای زخمی و ترکش خورده از بیت خارج شد و با صدای بلند گفت: به خدا قسم دیگر عصا به دست نمی گیرم می خواهم بدون عصا راه بروم .
جمعی که آنجا بودیم با نگرانی به او نگاه کردیم همه می دانستیم که حاج احمد با حضرت امام ملاقات خصوصی داشته و اینکه در آنجا چه گذشته کسی خبر نداشت .سرانجام طاقت نیاوردیم به همراه چند نفر سراغ او رفتیم و جریان را پرسیدیم گفت: پیش امام که بودم ایشان با لحنی پدرانه از من پرسید: آقای متوسلیان پایت چه شده؟ درجواب گفتم: زخمی شده بعد هم ساکت شدم آن وقت امام با همان مهربانی دستی روی پایم کشید و فرمودند: انشاءالله خوب می شود و شما به دنبال عملیات می روی.
بعد از این واقعه بود که حاج احمد همه را جمع کرد و گفت برادرها یا زنگی زنگ یا رومی روم دیگر تکلیف ما واضح است و به این ترتیب زمینه عملیات رمضان و پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام فراهم شد.

منبع: کتاب همپای صاعقه، حسین بهزاد، گل علی بابایی، چاب نهم 1387، خاطره به نقل از نوار مصاحبه با محمد کوثری فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول الله ص تهران ، آرشیو نوار معاونت فرهنگی لشگر 27

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۳ خرداد، ۱۳۹۵ ۷:۲۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *