روایتی از نحوه شهادت شهیدان مدافع حرم علیخانی و نظری

یک رزمنده مدافع حرم به تشریح لحظات شهادت دهمین و یازدهمین شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه پرداخت.
صادق اشک‌تلخ روز یکشنبه در گفتگو با فارس در مورد نحوه شهادت دهمین و یازدهمین شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه، اظهار داشت: جنگ در سوریه با دوران دفاع مقدس تفاوت‌های بسیاری دارد.
این رزمنده مدافع حرم با اشاره به اینکه مدافعان حرم از چندین ملیت در جبهه مقاومت حضور دارند و از حرم اهل بیت (ع) با جان و دل حراست می‌کنند، عنوان کرد: آرمان همه مدافعان مشترک است که همانا ایستادگی در مقابل کفر تکفیری صهیونیستی است.
وی با اشاره به اهمیت ساماندهی مدافعان حرم با توجه به تفاوت‌های زبانی آنها، ادامه داد: بنا بر گفته سردار سلیمانی، رفتارهای مستشاران نظامی ایرانی در تأثیرپذیری سایر رزمندگان بسیار مؤثر است و مدافعان حرم با شجاعت خویش در جبهه مقاومت فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کرده‌اند.
اشک‌تلخ با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی از خط مقدم نبرد سرکشی می‌کند و شجاعت وی ستودنی است، خاطرنشان کرد: شهیدان والامقام اکبر نظری و حسین علیخانی در بین لشگر فاطمیون بودند و هنگام شهادت شان از سوی رزمندگان فاطمیون مراسمی باشکوه برای گرامیداشت آنها برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه شهید علیخانی در بخش اطلاعاتی کار می‌کرد اما در عملیات‌ نیز شرکت داشت، عنوان کرد: این شهید والامقام به مردم سوریه که از ترس داعش فرار کرده و به نزدیکی محل استقرار رزمندگان آمده بودند به‌صورت ناشناس کمک می‌کرد و برای تأمین مواد غذایی برای آنها تلاش می‌کرد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس شهدای مدافع حرم را افرادی گمنام توصیف کرد که با جان و دل برای دفاع از حریم آل‌الله می‌جنگند و ادامه داد: شهید نظری فرمانده‌ای میدانی بود و در جنگ غریبانه سوریه به‌صورت خط‌شکن عمل می‌کرد که همین به هم‌رزمانش شجاعت می‌داد و هرگز از ترس آتش دشمن فرار نمی‌کرد.
وی به عملیاتی که این دو شهید والامقام در آن به شهادت رسیدند اشاره کرد و گفت: آن عملیات بسیار سخت اما احتمال پیروزی ما زیاد بود و راه امدادرسانی به نیروها زیر حجم سنگین آتش دشمن بسته بود که رزمندگان ما در آن شرایط بسیار تشنه بودند.
اشک‌‌تلخ شهادت شهید علیخانی را در تشنگی و تنهایی غریبانه عنوان کرد و متذکر شد: هنگامی که بالای سر این شهید رسیدیم، هنگام سخن گفتن به‌دلیل اصابت گلوله خون بالا می‌آورد و گفت به کار خودتان ادامه بدهید و به من کاری نداشته باشید.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید نظری بسیار جلوتر از سایر رزمندگان پیش رفته بود، یادآور شد: پیکر این شهید را به‌سختی عقب کشیدیم که وی قبل از شهادتش از ناحیه پای چپ به‌دلیل اصابت گلوله مجروح شده بود اما هیچ‌کسی متوجه این موضوع نشده بود.
وی نحوه شهادت این شهید والامقام را به‌دلیل شلیک تک‌تیرانداز داعش به پهلوی چپ وی بیان کرد و ادامه داد: برای عقب کشیدن پیکر این شهید آتش به سمت دشمن را زیاد کردیم و دو نفر از رزمندگان سینه‌خیز برای عقب آوردن پیکر وی اقدام کردند و شجاعت شهید نظری روحیه بسیار زیادی به هم‌رزمانش داد.

منبع: روزنامه باختر

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۲ شهریور، ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *