روایت شنیدنی برنده جایزه ۱۱۰ میلیون تومانی خندوانه از امید در اوج ناامیدی

بینندگانی که در مسابقه بخون و ببر شرکت کرده بودند  و منتظر جایزه بزرگ این مسابقه کتابخوانی بودند، بعد از چند مرحله قرعه کشی فهمیدند خانمی برنده قرعه کشی ١١٠ میلیون تومانی، مسابقه کتابخوانی “بخون و ببر” شده است. نکته جالب زمانی بود که رامبد جوان مجری برنامه خندوانه با این برنده خوش شانس تماس گرفت تا خبر خوش برنده شدن جایزه 110میلیون تومانی را به سارا نوری بدهد. این برنده خوش شانس زمانی از برنده شدنش مطلع شد که در بزرگترین صحن حرم مطهر امام رضا (ع) نشسته بود. او به همین دلیل میگوید «در اوج ناامیدی جایزه اش را از دستان امام رضا (ع) گرفته است». خبرگزاری فرهنگ رضوی به همین بهانه گفت و گویی با سارا نوری هموطن بابلسری مان که برنده جایزه ١١٠ میلیونی “خندوانه” شده، داشت که در ادامه می آید:

زمانی که رامبد جوان با شما تماس گرفت تا خبر برنده شدنتان را بدهد، شما در حرم امام رضا (ع) بودید. حالتان را در آن شرایط توصیف کنید.
زمانی که از برنامه خندوانه با من تماس گرفتند در صحن امام خمینی (ره) نشسته بودم و به صحبت های دکتر رفیعی گوش میکردم. جالب اینکه صحبت ها درباره ناامیدی بود و دکتر رفیعی با بیان داستان های واقعی و با تاکید بر آیات و احادیث تاکید داشتند که مسلمان نباید ناامید شود.

و شما هم در این لحظات جزو گروه افراد ناامید بودید؟!
دقیقا همین طور بود. من در اوج ناامیدی بودم. حتی زمانی که مادرم به من پیشنهاد داد تا به مشهد برویم به او گفتم من سالهاست که حاجت نگرفته ام می دانم که من انقدر بدم که حتی امام رضا (ع) هم به من نگاه نمیکند. اما آقا به من نشان داد که به همه زائرانش توجه ویژه دارد و کسی را دست خالی از حرمش بیرون نمیفرستد.

همه ناامیدی های شما مربوط مسائل مالی بود؟
بله من یک ٣۴ ساله هستم که با وجود داشتن تحصیلات و مدرک فوق لیسانس هنوز موفق نشده ام کاری پیدا کنم و درآمدی داشته باشم. از طرف دیگر برادرم هم ٣٢ ساله است و او هم کاری ندارد و از طرفی قصد ازدواج هم دارد. همه اینها باعث شده بود شرمنده مادرم باشم که با وجود اینکه فرهنگی بازنشسته است همچنان کار می کند تا ما مشکلی نداشته باشیم. با این حال امام رضا (ع) من را از ناامیدی خارج کرد.

لحظه اولی که وارد حرم شدید از به واسطه امام رضا (ع) از خدا چه خواسته ای داشتید ؟
به دلیل مشکلات اقتصادی که داشتم بیشتر درخواستم اقتصادی بود. البته از آنجایی که مشکل خودم را مرتبط با مشکلات اقتصادی کشور می دانم و می دانستم جوانان زیادی مشابه من درگیر مشکلات اقتصادی هستند برای همه جوان ها دعا کردم و از آقا خواستم مشکلات جوان ها را حل کند.

مسابقه بخون و ببر

قبل از برنده شدنتان نذری هم برای برنده شدن کردید؟
نذر به خصوصی نه اما قطعا از جایزه ام صرف امور خیریه و به خصوص حرم مطهر رضوی میکنم.

تصمیم گرفته اید با پول جایزه تان چه کاری انجام دهید؟
قطعا بخش زیادی از جایزه ام را برای برادرم هزینه میکنم. دوست دارم برای او مغازه ای در شهرمان بابلسر باز کنم تا بتواند درآمدی داشته باشد و ازدواج کند.

تقارن اطلاع یافتن از خبر برنده شدن شما در مسابقه کتابخوانی آن هم با جایزه 110 میلیون تومانی در زمانی که در حرم امام رضا (ع) بودید چه یادگاری برایتان گذاشت؟
فقط میتوانم بگویم ما در کشورمان نعمت و سرمایه بزرگی مثل امام رضا (ع) داریم که هیچ کدام از مهمان هایش را به حال خودش نمیگذارد. امام رضا (ع) به من امید دوباره به زندگی بخشید و کاری کرد که هیچ وقت در زندگی ام از کرامات الهی غافل نشوم.

منبع: خبرگزاری فرهنگ رضوی

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۵ ۹:۳۱ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *