روایت وزیر سپاه از وقتی که عزیز جعفری در اختیار او قرار نداد تا نگرانی هایش درباره سپاه را بگوید!

محسن رفیق دوست، وزیر وقت سپاه در دولت میرحسین موسوی، در کتاب خاطرات خود، برای تاریخ می گویم، از تلاش برای دیدار با عزیز جعفری برای بیان دغدغه هایی پیرامون سپاه می گوید:

… دیگر اینکه امام به جهات سیاسی در سپاه دقت داشتند که الان هم باید مورد توجه سپاه باشد. من معتقدم که چه در زمان حضرت امام و چه اکنون در زمان ولایت عظمای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای،که از نظر من هیچ فرقی با زمان حضرت امام ندارد، سپاه باید سرباز ولایت باشد، رنگ ولایت داشته باشد، و رنگ هیچ کس دیگری را -من روی این موضوع تاکید دارم- رنگ هیچ کس دیگری غیر از رهبری را نداشته باشد، و برای این هم توجیه المسائل نداشته باشد؛ مثلا اینکه کسی بگوید من می دانم رهبر از این حمایت می کند، من حمایت می کنم؛ نه، این کار کار سپاه نیست.کار سپاه اطاعت از فرماندهی کل قوا و رهبری، بدون توجیه و تفسیر، است.
بگذارید حرفم را بزنم. بالاخره یک روزی به درد می خورد. از وقتی سردار جعفری فرمانده سپاه شده من چندین بار درخواست ملاقات کرده ام تا بروم همین حرف ها را به فرمانده کل سپاه بزنم. شما بدانید ایشان به من وقت ملاقات ندادند. اخیرا در ختم علی هاشمی به مشاور برجسته ایشان گفتم: به این فرمانده سپاه بگو وقتی بگذارد تا با او صحبت کنمالبته به من گفت: «آن چیزهایی که می خواهید بگویید یادداشت کنید» شاید آن حرف هایی که من گفتم به مذاقش خوش نیامد. این ملاقات انجام نشد و خلاصه الان من نگرانم.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۷ آذر، ۱۳۹۸ ۱۲:۴۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *