عکس یادگاری چمران با فرماندهان اسرائیلی

آخرین روز خرداد، یادآور مردی است که هم چهره علمی داشت و هم چهره جهادی. شهید مصطفی چمران.
به گزارش خاطره نگاری به مناسبت ایام شهادت یار دیرین امام موسی صدر، موسه فرهنگی امام موسی صدر خاطره شنیدنی نصرالله اسدالهی، از همرزمان دکتر مصطفی چمران در لبنان را منتشر کرده است که در ادامه میخوانیم:
کوهی را در نظر بگیرید که پایینش تقریباً زمینی صاف بود. ما بالای این کوه بودیم و تانک‌های اسراییلی‌ها هم آن پایین آمده بودند. فرمانده ‌تانک‌ها بیرون تانک بود و با دوربین که نگاه می‌کردیم، می‌دیدیم که در حال دستور دادن به اطرافیانش است.
چمران عینکش را زد، سوار موتور شد و دوربین عکاسی‌اش را هم برداشت و به طرف اسراییلی‌ها رفت. چون زبان فرانسه را هم خوب بلد بود شروع به مصاحبه با اسراییلی‌ها کرد؛ از تانک‌ها، از فرمانده‌اش و از مواضعشان عکس گرفت.
ما در بالا بودیم و ‌وقتی می‌دیدم که چمران کنار تانک‌ها با فرمانده صحبت می‌کند، قلب من می‌خواست از سینه‌ام بیرون بیاید. اگه می‌شناختندش که دیگر چمران به دست ما نمی‌آمد.‌ چون اسراییلی ها برای سر چمران جایزه گذاشته بودند. خیلی خطرناک بود. با فرمانده گروهان تانک اسراییلی مصاحبه می‌کرد حتی عکس می‌گرفت از آن‌ها.
کاملاً از نزدیک شناسایی کرد و برگشت. بعداً هم آمد و دستور حرکت‌هایی داد که منجر شد با چند تا شلیک برنامه، تانک‌ها فرار کردند و در منطقه نماندند. درواقع، آنقدر آدم شجاعی بود.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *