فاجعه فرود چتربازان سپاه در دریا!

هواپیما c130 ارتش، یک گردان از نیروهای ویژه سپاه را قرار بود به یکی از جزایر خلیج فارس ببرد. این گردان از اولین گردان های ویژه سپاه بود که همگی آموزش های فراوانی را دیده بودند، از چتر بازی تا غواصی و نبردهای چریکی؛ همگی آنها هم دارای بدنی ورزیده و قدهای بلند بودند. نزدیکی جزیره که رسیدیم، فرمانده این نیروها نزد خلبان آمد و گفت در پشت هواپیما را بزن بچه ها می خواهند با چتر بیرون بپرند و بقیه مسیر را تا ساحل شنا کنند.

[irp] خلبان آشفته شد و گفت امکان ندارد، هیچ نیرو ویژه ای در دنیا نمی تواند با چتر درون آب بپرد و این خودکشی است؛ در کمتر از چند ثانیه چترتان پر از آب می شود و شما را پایین می کشد!
فرمانده نیروهای ویژه سپاه آشفته شد و مشاجره بالا گرفت که شما ارتشی ها شاهنشاهی هستید و قدرت بچه های انقلاب را هرگز درک نکردید، اگر اینکار را نکنی به دادگاه نظامی می کشانمت، اینجا فرمانده ارشد منم، حتی سلاحش را مسلح کرد و کار دعوا بالا گرفت…
خلبان در حالی که به شدت عصبانی شده بود رو به من کرد و گفت شما نماینده دولت هستید شاهد باشید که اینها با تهدید من را مجبور کردند تا خودشان را به کشتن بدهند، از من سلب مسیٔولیت شد!

درب پشتی هواپیما باز شد و این خوش قامتان دانه دانه پریدند…

وقتی فرود آمدیم هر چه منتظر شدیم، هیچ کدامشان به ساحل نرسیدند، حتی یک نفر هم زنده نماند! خلبان زار می زد و به سرش می کوبید و می گفت ای کاش بیشتر مقاومت می کردم.
.
منبع: برگرفته از خاطرات ریٔیس اطلاعات نخست وزیری در دهه شصت؛ ثبت خاطره از محمد رحمانی (منتشر شده در صفحه شخصی محمد رحمانی)

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۶ خرداد، ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *