ماجرای دستور رهبری برای بازگشت محمدرضا زائری به “خانه”

محمد رضا زائری رئیس و موسس “خانه روزنامه نگاران جوان” که تقریبا حدود ۱۲ سال پیش به طور رسمی منحل شده، از ماجرای رفتنش از خانه و به دست گرفتن مدیریت آن توسط وزارت ارشاد وقت با روی کار آمدن دولت اصلاحات اینگونه می گوید:

واقعا ایشان می توانست کار را دست بگیرد؟ شما هیچ مشکلی نداشتید؟

نه؛ ما شخصا مشکل نداشتیم، بلکه کمک هم می کردیم. من به آقای پور عزیزی گفتم من دارم می روم قم برای سکونت و دارم دنبال خانه می گردم. تقریبا داشتم بار و بندیلم را جمع می کردم که بروم قم. یکی دو بار هم رفتم قم که خانه پیدا کنم و بروم. در همین اثنا یک شب آقای پور عزیزی زنگ زد منزل ما که فردا شما تشریف بیاورید تا من کار را به شما تحویل بدهم. گفتم چی؟! گفت دستور از جایی آمده که ما همه مطیعش هستیم.

از دفتر رهبری؟

بله. ایشان گفت دستور و خطاب جوری است که نمی شود روی آن حرف زد و هم من و هم شما تکلیفمان معلوم است. گفتم خب شما لطف دارید، ولی این جوری که نمی شود. گفت چرا؛ من از فردا دیگر نمی روم خانه. گفتم خب من هم نمی روم! این که نشد! دیروز به ما گفتند برو، حالا شما می گویی بیا. این جور در نمی آید اصلا. فردای آن روز زنگ زدم دفتر رهبری و گفتم می خواهم بیایم و صحبت کنم. گفتند یعنی چی؟ گفتم می خواهم تکلیفم معلوم بشود. رفتم دفتر، پیش بزرگواری که آنجا مسئولیت داشت و گفتم قصه چیست؟ گفت بله، آقای مهاجرانی پیش آقا بوده و راجع به ارشاد صحبت شده و بحث رسیده به خانه و آقای مهاجرانی گفته فلانی را برداشتیم و فلانی را گذاشتیم. آقا گفته اند که آخر به چه دلیلی؟ او که داشت کار خودش را می کرد و کارش هم خوب بود. بگذارید کارش را بکند. جوری هم محکم گفته اند که آقای مهاجرانی پذیرفته اند. ایشان به من گفت کار جدی تر از این حرفهاست و شما هم معطل نکن و همین الان برو خانه! خلاصه ما دوباره مستقر شدیم و دوباره نقطه سر خط: همان دعواها برای ادامه انتشار نشریه و… ارشاد هم دوباره از دادن کمک هایی که باید می کرد ابا کرد و به تعبیری شاید می گفتند حالا که این جوری است پس خودتان بروید یک خاکی به سرتان بکنید دیگر.

منبع: خانه روزنامه نگاران جوان، امیر محزونیه، نشر آرما

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۵ مرداد، ۱۳۹۷ ۱:۵۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *