محرمانه های اقتصاد ایران

مهدی مهرپور نویسنده کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران در گفتگو با خبرگزاری نسیم در خصوص این کتاب گفت: این کتاب در بیش از 7 جلد تهیه، تدوین و طراحی شده که تاکنون یک جلد آن به روایت سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد منتشر شده است. وی افزود: در این جلد به وقایع اقتصادی دولت‌های نهم و دهم پرداخته شده است.
این نویسنده در خصوص کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران توضیح داد: این مجموعه کتاب‌ها به گفتگو با وزرا و مدیران اقتصادی دولتهای مختلف در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و جلد بعدی آن نیز که مختص دوران جنگ است به زودی و به روایت محمد جواد ایروانی است.
مهرپور افزود: کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران روایتی از پشت پرده‌های اقتصاد ایران در چهار دهه اخیر است که با روایتی جذاب از سوی فردی که در آن دوران جز افراد تاثیرگذار دولت بوده به تصویر کشیده شده است. در این کتاب سعی شده فرد گفتگو شونده بسیاری از ناگفته ها را بیان کند.
نویسنده کتاب محرمانه‌های اقتصاد ایران با بیان اینکه بدون شک بعد از انتشار جلدهای اول تا سوم که هم اکنون آماده است با موجی از واکنشها روبرو خواهیم بود گفت: به عنوان مثال در کتاب اقصاد ایران در دوران جنگ، راوی رسما از برخی ابهامات آن دوران پرده برداری میکند که برای خواننده هم جذاب خواهد بود و هم شنیدنی.
وی تصریح کرد: برای هر جلد از سری کتابهای محرمانه‌های اقتصاد ایران بین 30 تا 50 ساعت گفتگو گرفته شده است.
برخی از سرفصلهای جذاب این کتاب عبارتند از: ماجرای فاصله گرفتن پرویز داوودی از احمدی‌نژاد، دلیل برکناری طهماسب مظاهری توسط رئیس جمهور، شایعه قائم مقامی صمصامی در بانک مرکزی، ماجرای گم شدن 1 میلیارد دلار از پول نفت چند روز مانده به انتخابات 88 چطور رسانه‌ای شد، پیشنهاد به جهرمی برای مدیرعاملی بانک صادرات، قرار بود یارانه نقدی 75 هزار تومان باشد، ماجرای مخالفت جهرمی با هدفمندی یارانه‌ها، ماجرای تلویزیون رفتن احمدی‌نژاد در ساعت 11 شب، لاریجانی می‌گفت به افغان‌ها هم یارانه نقدی بدهید، هیچ برنامه‌ای برای رئیس جمهور شدن مشایی نداشتیم، ماجرای فرار خاوری به کانادا و نوشتن نامه یاران احمدی نژاد به رهبری!

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۷ آذر، ۱۳۹۵ ۸:۵۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *