مخالفت حاج قاسم سلیمانی با تبلیغات سیاسی در مجالس مذهبی

صادق آهنگران، مداح مشهور دوران دفاع مقدس، در کتاب خاطرات خود به نام بانوای کاروان، که به کوشش محمدمهدی بهداروند و توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است، خاطره جالبی از حاج قاسم سلیمانی روایت کرده است:

خط قرمز حاج قاسم، ولایت و رهبری بود. در این باره یک خاطره تعریف کنم. زمان انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶ به دعوت حاجی در مسجد صاحب الزمان (ع) کرمان برای ایام فاطمیه برنامه اجرا می کردم.

یکی از روزها که مراسم داشتیم، حاجی دیده بود که جلوی مسجد، تبلیغات یکی از کاندیداها نصب شده، تذکر داده بود که در مجالس مذهبی تبلیغات انتخاباتی نکنید.
به آقای معیّدی که مسئول هیئت امام زمان بود، گفته بود که چرا اینها را جلوی مجلس حضرت زهرا گذاشته اید؟ چرا از مجالس دینی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می کنید؟ آقای معیدی گفته بود: کار من نیست، من دیر فهمیدم و دیگر نتوانستم جمعش کنم.
چند بار به خود من هم تذکر داد. بحث هیئت رزمنده ها بود و من هم جزء هیئت امنا بودم. حاجی معترض بود و می گفت: شما کم کم دارید به سمت بحث های سیاسی و جناح بندی های سیاسی می روید. من حرف ایشان را می پذیرفتم، چون سپاهی بودم و نمی خواستم وارد جناح بندی های سیاسی شوم. میگفت گاهی سپاهی ها وارد بحث های جناحی می شوند. نباید این کار را کنند. به این حرف حاج قاسم اعتقاد داشته و دارم. ما مداح های مشهور نباید در جناح بندی ها گیر بیفتیم و فقط باید تعصب ولایی داشته باشیم.
حضرت آقا هم خیلی به او علاقه داشتند. شما به عکسی که خدمت مقام معظم رهبری رسیده اند، نگاه کنید. در حال ادای احترام نظامی، دستش روی سینه اش است. من کسی را مثل او سراغ ندارم که این قدر به آقا ارادت داشته باشد. ایشان هم از ارادت حاج قاسم به خودشان اطلاع داشتند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۱۱ دی، ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *