مردی مردمدار و اخلاق مدار!

حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در روزنامه جام جم نوشت: مرحوم طباطبایی بعد از شهادت آیت‌ا… سعیدی جای ایشان را گرفت و خلأ ایشان را بر طرف کرد. سه دوره نماینده مجلس از مشهد و تهران بود. منزل ایشان تبدیل شده بود به پایگاهی برای فعالیت‌‌های دینی، اجتماعی و سیاسی. ارتباطات مردمی ایشان بسیار قوی بود و در مجالس مذهبی حضوری فعال داشت و به بهترین شکل، دین اسلام را تبلیغ می‌کرد. در مسائل اجتماعی و سیاسی نیز حضور پررنگی داشت. مثلا در زمان انتخابات، خیلی‌‌ها برای گرفتن مشورت نزد ایشان می‌رفتند. حجت‌الاسلام طباطبایی تلاش می‌کرد با اخلاق حسنه، کدورت‌ها را برطرف کرده و جلوی تندی‌ها را بگیرد و همه را به معروف و شایستگی دعوت کند.
آقای طباطبایی به دلیل مسجد و محرابی که داشت، تلاش می‌کرد بیشتر از جاذبه خود استفاده کند و کمتر پیش می‌آمد به سمت نیروی دافعه برود. مشکلات سیاسی، اجتماعی، فردی و …. را حل می‌کرد. گاهی در صدا و سیما با ایشان مصاحبه می‌کردند و گاهی هم نشریات با او به گفت‌وگو می‌نشستند. از طریق مصاحبه‌هایش تلاش می‌کرد اخلاق محمدی (ص) را ترویج کند. مردی بود برای مقابله با تندی‌‌ها و نزدیک‌ کردن آدم‌ها به یکدیگر. همیشه گره‌گشا و مشکل‌گشا بود.
بسیار مردم‌دار بود و در اجتماعات برای سخنرانی شرکت می‌کرد و همه تلاش خود را به کار می‌بست تا مشکلات را حل کند. زمانی که در هیات رئیسه مجلس بودم و ایشان نماینده بودند، بیشتر اوقات دیر به صحن علنی می‌رسیدند، وقتی دلیل را از ایشان جویا شدم، جواب داد: قبل از این‌که به مجلس بیایم، دو، سه جا سخنرانی داشته‌ام! بسیار فعال و پرتحرک بود و سخنرانی و دادن مشورت راهی بود تا مشکلات عموم مردم و سیاستمداران را برطرف کند.

منبع: روزنامه جام جم، شنبه 1397/2/29

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۲۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷ ۷:۳۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *