نارضایتی رهبری از خبرگزاری ایرنا/ تعامل رهبری و خاتمی درباره یک مصاحبه

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 5 بهمن 1376

دکتر [محمدرضا] هاشمی [گلپایگانی]، وزیر سابق علوم آمد. مقداری از برنامه‌های تحقیقی و تدریس خود را گفت و از توفیقات فراوان دولت سازندگی و از مشکلات کشور در دولت فعلی و برخوردهای خطی وزیر علوم جدید دکتر معین و از انفعالی شدن نمایندگان دفتر رهبری در دانشگاه‌ها و گفت، با جمعی از همفکرهایشان، برای اقدامات اصلاحی، جمعی تشکیل داده‌اند. توضیحاتی از کیفیت کار مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع [تشخیص مصلحت نظام] برای همکاری‌های تحقیقی خواست. یک خودنویس پارکر هدیه آورد. یک شیشه عطر به او هدیه دادم.
آقای اخوان، متولی امامزاده داود آمد. از [سازمان] اوقاف [و امورخیریه] شکایت دارد که درآمدهای نذورات امامزاده را صرف توسعه خودش نمی‌کند. منتظر است، من به آنجا بروم و کمک‌کنم.
آقای [فریدون] وردی‌نژاد آمد. گفت، قرار بوده از مسئولیت خبرگزاری [جمهوری اسلامی (ایرنا)] منتقل شود، فعلاً پس از ملاقات با آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، متوقف شده است، ولی اطمینان ندارد که می‌ماند. گفت، بهتر است فائزه برای شروع کار روزنامه زن عجله نکند؛ به خاطر مشکلات‌ کار که از عهده او ساخته نیست و ممکن است، شکست بخورد. گفت، آقای خاتمی درصدد است که خبرگزاری [جمهوری اسلامی] را از [وزارت فرهنگ و] ارشاد [اسلامی]، به نهاد ریاست‌جمهوری منتقل‌کند.
عصر آقای منوچهر آگاه آمد. پیشنهادی برای کنترل سم انفلاتوکسین داشت‌که برای وزارت کشاورزی و شرکت تعاونی [صادرکنندگان] پسته رفسنجان فرستادم.
افطار میهمان رهبری بودم. درباره سفر مکه صحبت‌ کردیم. ایشان هم مثل من معتقد است، بهتر است سفر زیارتی باشد تا سیاسی. درباره مصاحبه آقای خاتمی و نقاط قوت و ضعف و نیز راجع به خبرگزاری جمهوری اسلامی و دادگاه ویژه [روحانیت] صحبت‌ شد. ایشان از عملکرد آقای [فریدون] وردی‌نژاد، [مدیرعامل ایرنا و مدیرمسئول روزنامه ایران]، در خبرگزاری و روزنامه ایران راضی نیست، ولی مایل نیست‌که از نیروهای چپ تندرو جایگزین شوند و با اصل تغییر مخالفتی ندارند؛ نظیر وضع آقای تسخیری در سازمان ارتباطات خارجی.
آیت‌الله خامنه‌ای گفتند، در ملاقات با آقای خاتمی بعد از مصاحبه، به ایشان گفته‌اند که مصاحبه نکات مثبت و منفی داشته که منفی‌ها را باید جبران‌ کرد؛ بعضی را من و بعضی‌ها را خودتان جبران‌ کنید که در صحبت نمازجمعه، بخشی‌ را جبران‌ کردند و بخشی‌ را خود آقای خاتمی در سخنرانی مرقد [امام خمینی] و نیز از خطبه‌های جمعه من ستایش‌ کردند.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۶ بهمن، ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *