ناگفته های محمد سرافراز از خداحافظی از صداوسیما

محمد سرافراز، رئیس سابق رسانه ملی، که به دلیل حواشی رخ داده پیرامون او و شهرزاد میرقلی خان از صداوسیما استعفا داد و رفت، اخیرا کتابی الکترونیک با نام «روایت یک استعفا» منتشر کرده که از منظر خود خاطرات دوران ریاست بر صداوسیما را منتشر کرده است. بخشهایی از این کتاب بدین شرح است (به نقل از کانال مصطفی تاجزاده):

• در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۴ یک ملاقات مفصل دو نفره با رهبر انقلاب داشتم. به ایشان گفتم: یک حکومت پنهانی در حکومت که هم پول دارد، هم رسانه در داخل و خارج دارد و هم ابزار امنیتی دارد، علیه سازمان در حال برنامه ریزی است.

• من در مورد استعفا در بیرون دفتر با هیچکس صحبت نکردم ولی حدود ۱۰ روز بعد از دیدار با رهبری، در سایت منصوب به آقای حداد عادل نوشتند که سرافراز استعفا داده و قرار است آقای حداد جایگزین شود!

• در سومین روز از تعطیلات نوروز سایت انتخاب نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی خبر از خداحافظی من با صندلی صداوسیما داد و البته به دروغ نوشت ده روز است که من سرکار حاضر نمیشوم، درحالیکه روزهای پایانی سال، روزهای پرکاری ما بود و در تعطیلات نوروز هم ما سرکار حاضر بودیم.

• آقای وحید حقانیان از دفتر با من تماس گرفت و گفت شما این خبر را تکذیب کنید و روابط عمومی سازمان در همان روزهای تعطیلِ عید نوروز ۹۵ خبر را تکذیب کرد.

• درعین حال گزارش های مختلفی می آمد که برای ریاست سازمان جابجایی صورت می گیرد. رفتم دفتر رهبری با آقای حجازی صحبت کردم. گفتم چنین مواردی مطرح شده است. رفتار آقای حجازی این بود که رسیدگی میکنند.

• اما این موارد نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه به شدت افزایش پیدا کرد و این منجر شد به ملاقات مجدد با آقای حجازی در اردیبهشت ماه 95 داشتم و گله کردم و گفتم این چه روش کشورداری است که شما به کسی میگویید برو و در خط مقدم جنگ نرم مبارزه کن و کارت را انجام بده و در چنین شرایطی چرا از پشت خنجر میزنید، سنگ میزنید؟

• در همان تعطیلات فروردین‌ماه ۹۵ جلسه ای با آقای طائب داشتم و گفتم که من تشکر میکنم از شما و چون ممکن است آقایان را نبینم، از طرف من از آقای حسین محمدی و حاج آقا مجتبی تشکر کنید؛ زیرا زمینه را فراهم کردید که من از صداوسیما بروم و این جای تشکر دارد و من راحت میشوم. او به‌ جای اینکه تکذیب کند گفت خوب میخواهی بعدش چی کار کنی؟ گفتم بازنشسته میشوم!

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۷ شهریور، ۱۳۹۸ ۲:۲۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *