هزینه های دفتر رهبری از کجا تامین می شود؟

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 28 بهمن 1376

آقای [عبدالواحد] موسوی لاری، معاون حقوقی [رئیس‌ جمهور]، گزارشی از کارهای خود در مورد تلاش برای جلب همکاری نمایندگان مجلس با دولت و بررسی قوانین برای تنقیح را داد. از بعضی مصوبات مجلس در بودجه گله داشت. از من برای بعضی از امور دولت کسب نظر کرد؛ نظراتی دادم. تأکید کردم‌ که لازم است، دولت برای اشتغال و کارهای عمرانی، بیش از این حساس باشد و نیز اعاده اعتماد به بخش خصوصی برای رفع این رکود خطرناک فعلی. در مورد مسئولیت اجرای قانون اساسی صحبت شد؛ اخیراً با قوه قضاییه اختلاف پیداکرده‌اند.
آقای مرتضی قربانی آمد. از فرماندهی جدید سپاه که او را از فرماندهی لشکر امام حسین اصفهان برکنار کرده است، گله دارد. برای اجرای طرح کنارگذر اصفهان و برای تهیه منزل خویش استمداد کرد. گروه عاشورا آمدند. از برنامه جمع و نشر آثار شهدا و برگزاری کنگره گزارشی دادند و از من کمک فکری و مادی خواستند.
خانم زهرا ربانی‌املشی، عروس‌ آیت‌الله منتظری آمد. از رفتاری که اخیراً با آقای منتظری شده شکایت دارد و سئوالات زیادی در مورد این‌گونه رفتارها داشت. خیلی متأثر است. توقع دارند که من اقدامی بکنم. به آن‌ها گفته‌اند که شورای عالی امنیت ملی، رأی به رفع محدودیت ایشان داده، ولی رهبری امضا نمی‌کنند. گفتم خلاف گفته‌اند؛ خود شورا تصویب‌ کرده‌ که محدودیت‌ها ادامه یابد. گفتم، آقای منتظری کار درستی نکردند که این مسائل را مطرح‌ کردند و اگر مدتی صبر کنند، کار درست می‌شود. خودش هم قبول داشت که حرف‌ها تند بوده است.
عصر گروه سیاسی خانه‌کارگر آمدند. آقایان [علیرضا] محجوب و [ابوالقاسم] سرحدی‌زاده صحبت‌ کردند و از من خواستند که برای جلوگیری از بروز این مشکلات اقتصادی که در راه است اقدامی بکنم و از رکود و بیکاری و خطر ورشکست‌شدن صنایع، اظهارنگرانی شدید کردند. نمونه‌هایی از کارخانه‌های موفق را گفتند که محصولاتشان روی دست‌شان مانده و مواردی تشنجات‌ کارگری را گفتند و نیز درباره تأسیس‌ حزب، علاوه بر خانه‌ کارگر مشورت‌ کردند. از سبک تبلیغات دولت‌ که توجه بیشتر به جوانان و بچه‌ها و هنرمندان دارد و توجهی به مدیران و نیروهای اقتصادی و سازنده ندارد، انتقاد داشتند.
آقای ایروانی آمد. رساله دکترای خودش را آورد که درباره جهادسازندگی نوشته است. گزارشی از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام داد که قسمت زیادی از هزینه‌های دفتر رهبری را می‌پردازند و ارزش دارایی‌هایش فعلاً حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و مرتباً با احکام جدید اضافه می‌شود. گفتم، اگر بشود قانون اصلاح‌ شود که آن‌ها به خزانه برود و رهبری از خزانه بگیرند، بهتر است، چون بدنامی دارد.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۱ اسفند، ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *