پاویون فرودگاه و رفتارهای متوهمانه!

حمید قزوینی نوشت: آقای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در اظهار نظری با انتقاد از مسئولانی که هنگام سوار شدن به هواپیما از پاویون استفاده می‌کنند، از آنان خواسته مانند سایر مردم در سالن انتظار فرودگاه حضور یافته و زندگی خود را به مردم نزدیک‌تر کنند.
این سخن اگرچه دیرهنگام بیان شده اما همین مقدار را باید به فال نیک گرفت و آرزو نمود بساط اینگونه تشریفات غیر ضروری و متوهمانه برای همیشه برچیده شود.
در بطلان اینگونه رفتارها خاطرات و مطالب فراوانی موجود است که به دو فقره از آن‌ها اکتفا می‌کنم.

1) چند سال پیش همراه یکی از دوستان برای برگزاری یک کارگاه تاریخ شفاهی عازم شهر کرمان بودیم که در سالن انتظار فرودگاه مهرآباد سردار قاسم سلیمانی را دیدیم که همراه خانواده گوشه‌ای نشسته تا زمان پرواز فرا رسد. البته مشخص بود که یکی دو نفر با لباس شخصی و کمی فاصله مراقب محیط اطراف هستند اما اینها مانع حضور سردار در میان مردم و گفتگوی او با آنان نبود.
یعنی یک مقام عالی رتبه نظامی و پیشگام در جنگ با تروریست‌های تکفیری و دارای شهرت جهانی به راحتی در میان مردم حضور دارد و برخی مسئولان نه چندان مشهور در رده‌های میانی از پاویون استفاده می‌کنند!

2) اردیبهشت سال 1376 همراه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای از شیراز به تهران برمی‌گشتیم که در داخل هواپیما فردی به ایشان مراجعه و خود را نماینده یکی از شهرهای استان فارس معرفی کرد و از کادر پرواز خواست صندلی او را جابجا کنند تا بتواند کنار ایشان باشد.
نزدیک تهران، یکی از کادر پرواز از آقای خامنه‌ای پرسید: «آیا پاویون را خبر کنیم تا برای شما خودروی جداگانه بفرستند؟» وی پاسخ داد: «نخیر من با همان اتوبوسی که مردم را به سالن فرودگاه منتقل می‌کند خواهم رفت و به پاویون هم نمی‌روم.»
در این لحظه همان نماینده با معرفی دوباره خود، از کادر پرواز خواست تا پاویون را خبر کرده و یک خودروی جداگانه برای او تدارک ببینند.
وقتی به تهران رسیدیم، نماینده مذکور که کسی هم او را نمی شناخت، در مقابل دیدگان مردم، با خودروی پاویون رفت و من علت این رفتار متوهمانه را تا امروز هم درک نکرده‌ام.

منبع: کانال تلگرام حمید قزوینی

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۹ بهمن، ۱۳۹۶ ۱۰:۲۱ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *