پیشنهاد هاشمی برای تشکیل وزارت اطلاعات

در کتاب خاطرات سال 60 هاشمی رفسنجانی، اشاره ای به پیشنهاد هاشمی برای تشکیل وزارت اطلاعات آمده است:

خاطره روز 14 بهمن سال 1360
پس‌ از نماز، مشغول‌ مطالعه‌ شدم‌. جزوه‌ای‌ از وزارت‌ خارجه‌ درباره‌ تاریخچه‌جزیره‌ابوموسی‌ و دو تنب‌ و ادعاهای‌ شارجه‌ در رأس‌ الخیمه‌ و انگلیسیها و ادله‌ایران‌ را مطالعه‌ کردم‌.حق‌ با ایران‌ است‌. به‌ مجلس‌ رفتم‌.
آقای‌ [علی‌ محمد] بشارتی‌ آمد. مذاکراتش‌  را با آیت‌الله‌ [العظمی‌] گلپایگانی‌،  گله‌های‌ایشان‌، اعتراضاتی‌ که‌ به‌ دولت‌ و مجلس‌ دارند و تندی‌ بعضی‌ از اطرافیان‌ ایشان‌ را نقل‌ کرد.درباره‌ خریدن‌ خانه‌های‌ اطراف‌ مجلس‌ گزارش‌ داد.
در کمیسیون‌ امور داخله‌ برای‌ کمک‌ در مورد طرح‌ اطلاعات‌ شرکت‌ کردم‌.پیشنهاد وزارت‌مستقل‌ امنیت‌ و انتظامات‌  را دادم‌، مورد استقبال‌ قرار گرفت‌.هم‌ می‌تواند مشکل‌ سپاه‌ را حل‌کند و هم‌ مشکل‌ اطلاعات‌؛ هم‌ رابطه‌ با مجلس‌ ودولت‌ را.
ظهر ائمه‌ جمعه‌ استان‌ مازندران‌ که‌ دوازده‌ روز از جبهه‌ دیدار کرده‌ بودند،آمدند و گزارشی‌دادند. سپس‌ ائمه‌ جمعه‌ خوزستان‌ خواسته‌هایی‌ داشتند. عصرکارهای‌ اداری‌ را انجام‌ دادم‌ وملاقاتهایی‌ داشتم‌. به‌ نخست‌ وزیری‌ رفتم‌. آقایان‌شیرازی‌ و مروی‌ آمدند و از رئیس‌ بازرسی‌کل‌ کشور شکایت‌ داشتند. بازرسی‌،پیگیر اجرای‌ قانون‌ است‌ و نهادهای‌ انقلابی‌ از این‌ جهت‌مشکل‌ دارند و لذا این‌ گونه‌ مرافعات‌ زیاد است‌. آقای‌ نظران‌ آمد و از شورای‌ عالی‌ دفاع‌می‌گفت‌. همان‌ جا خوابیدم‌. خوب‌ نخوابیدم‌ و صبح‌ خسته‌ و کوفته‌ بودم‌.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۴ بهمن، ۱۳۹۴ ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *