“آغاز انتقاد برخی نمایندگان مجلس از رهبری”!

خاطره روز 03 آبان سال 1369

آقاى [احمد] آذرى قمى آمد. چندین کسالت دارد. به دکتر [ایرج] فاضل، [وزیر بهداشت] سفارش کردم. درباره مسایل سیاسى، اقتصادى و ادارى مذاکره شد. آقاى سید محمود هاشمى [شاهرودی]، رییس مجلس اعلاى [انقلاب اسلامی] عراق آمد. پیشنهادى مطرح کرد که مبارزان مسلمان عراقى با صدام، براى مبارزه با آمریکا همکارى کنند، تا از این راه براى آینده عراق، در صورت سقوط صدام، در کشور حضور داشته باشند؛ با توجه به عدم صداقت صدام، این راه خطرناک به نظر مى‌رسد. قرار شد بررسى شود. تذکراتى درباره توجه بیشتر به عراقی ها داشت.
آقاى [محسن] دعاگو آمد. ضمن اظهار ناراحتى از اختلافات اخیر داخلى، درباره تشکیل گروه مستقل روحانى در مقابل دو خط تند و محافظه‌کار استفسار کرد؛ گفت با رهبرى هم مطرح کرده اما به نتیجه نرسیده است. قرار شد بیشتر بررسى کنیم.
اعضاى هیأت رییسه مجلس خبرگان آمدند. درباره هیأت رییسه خبرگان آینده، ساختمان مرکز خبرگان در قم و مسایل جارى و به خصوص اختلافات اخیر و شروع بعضى از نمایندگان در انتقاد از رهبرى و اظهارات رهبری مذاکره شد. ناهار مهمان من بودند.
عصر تا ساعت هفت، کارهاى دفتر را انجام دادم و به مصاحبه بعضی از زندانیان گوش دادم. براى اصلاح دندان به مرکز دندان‌پزشکى بنیاد شهید رفتم؛ سه ساعت و نیم طول کشید. به خانه آمدم. شام خوردم و خوابیدم.

منبع: کارنامه و خاطرات اشمی رفسنجانی سال 1369، اعتدال و پیروزی، نشر معارف انقلاب، خاطره روز 3 آبان

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۳ آبان، ۱۳۹۶ ۹:۵۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *