آنچه هیچکس نمی خواهد بپذیرد!

پرونده 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی بیش از 30 سال است که باز و مبهم باقی مانده است. در این سالهای متمادی قطعا اخباری در پس پرده ردوبدل و در اختیار نهادهای مسئول امنیتی قرار گرفته که کمتر کسی از آن مطلع است. حمید داودآبادی پژوهشگر این موضوع در یادداشتی تلگرامی به برخی ابعاد ناگفته این پرونده از جمله تعیین تکلیف سرنوشت یکی از 4 نفر اشاره کرده و می نویسد: از اولین روزهای 13 تیر 1361 گروگانگیری 4 ایرانی در لبنان، شاهدان عینی آنچه را در “پست بازرسی برباره” گذشته بود، برای مسئولین ایرانی گزارش کردند. آنچه باعث شد این پرونده بیش از 36 سال به درازا بکشد، فقط این است:
همه گزارشها و اخبار بر این موضوع دلالت دارند که در وهله اول، بین فالانژها و ایرانی ها درگیری می شود و یکی از آنها به دست فالانژها به شهادت می رسد.
این که بعدا پیکر او یا نه، خون او را در ماشین ریخته و آن را به طرابلس مقابل شاخه لبنان حزب بعث عراق منتقل کردند، بماند.
اصل قضیه این است که همان جا، سه نفر دیگر را با ماشین به مقر اطلاعات فالانژها در منطقه کرنتینا در شرق بیروت منتقل کردند. از آن به بعد اخبار و گزارشهای ضد و نقیضی از آن 3 نفر منتشر شده است.
مسئله مهم این است که مسئولین پرونده از روز اول تا امروز، اصلا دنبال آن یک نفر نبوده و نیستند که سرنوشت او برایشان مشخص شده است!
آنها فقط به دنبال موسوی و دو نفر دیگر هستند. برای همین همواره پرونده دست خانواده موسوی بوده و هست.
برای همین تمام گزارش هایی که مثلا از داخل اسرائیل منتشر می شود، شواهدی بر حضور موسوی است!
حدود 10 سال پیش، اسرائیل در یک تبادل بزرگ و مهم با حزب الله که با واسطه گری سازمان اطلاعات آلمان صورت گرفت، اطلاعات عجیبی داد که از طریق حزب الله به ایران داده شد.
در آن گزارش 70 صفحه ای، به صورت لحظه نگاری، سرنوشت نفر اول و 3 نفر دیگر کاملا مشخص شده است.
در آن گزارش اسامی تمام افرادی که در موضوع گروگانگیری 4 ایرانی دست داشته اند، با ذکر جزئیات و نقش آنها، آمده است.
آنچه هیچکس نمی خواهد بپذیرد!
این است که مسئولین مملکتی کاملا از سرنوشت حداقل یک نفر از آنها اطلاع موثق دارند.
چند سال پیش هم سراغ پدر حاج احمد متوسلیان رفته و از ایشان نمونه “دی.ان.ای” گرفتند. البته بعدا گفتند که نمونه با آنچه در دست است، نمی خواند!
یعنی یک چیزی به نام حاج احمد تحویل شده است!
مشکلی که باعث شده این پرونده به نتیجه نرسد این است که: کمیته های پیگیری به دنبال سیدمحسن موسوی و 2 نفر دیگر بوده و هستند چون از سرنوشت یک نفر دیگر اطلاع کامل دارند.
این که چرا وضعیت آن یک نفر اعلام نمی شود، این است که خانواده موسوی نمی پذیرند که او هم به شهادت رسیده است.
چند سال پیش خانم “مریم مجتهدزاد” همسر آقای موسوی، در شبکه 5 در برنامه ای زنده در ماه رمضان، وقتی مجری از او سوال کرد: به نظر شما آقای موسوی زنده است؟ گفت: “قطعا ایشان زنده است. مگر نه اینکه قرآن کریم می فرماید ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون”

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۵ آبان، ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *