انتقادات تند خزعلی و جنتی به خاتمی/ نامه مهم هاشمی رفسنجانی به رهبری

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 8 خرداد 1377

در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت و قدم زدن در حیاط گذشت. دیشب و امروز، باران و رعد و برق و طوفان داشتیم. در گزارش‌هاى داخلى، حمله دیروز آقاى [ابوالقاسم] خزعلى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، در مراسم چهلم آقاى [شیخ مرتضی] بروجردى در مسجد ارک به رییس‌جمهور و طرفدارانش مهم است که با تأکید و مکرر خواسته که آقاى خاتمى، علنا و صریحا در مورد مراسم دوم خرداد، اعتراف به اشتباه کند و گفته اگر اعتراف نکند، تاریخ بنى‌صدر تکرار خواهد شد؛ خیلى تند است و اگر فردا در جراید منتشر شود، مسأله‌ساز است.
در خطبه‌هاى جمعه امروز [تهران] هم آقاى [احمد] جنتى حمله کرد، اما نه به این صراحت و شعارهایى هم قبل و در اثنا و بعد از نمازجمعه و راهپیمایى هم بوده که همگى نشان سازماندهى در این خصوص است. بعد از تظاهرات قم و به طورکلى تهاجمى از ناحیه جناح راست آغاز شده، در مقابل تهاجمى که طرفداران آقاى خاتمى، نسبت به سپاه و نیروى انتظامى و صداوسیما و [مجلس] خبرگان و شوراى نگهبان دارند.
در گزارش‌هاى خارجى، مساله آزمایشات هسته‌اى پاکستان و تحریم‌ها و محکومیت‌هاى کشورها علیه آن و اعلان وضع فوق‌العاده در پاکستان، براى مواجهه با فشارها، مورد توجه است. امروز خبر آزمایش موشک دو هزار و500 کیلومترى پاکستان و احتمال آزمایش دو بمب هیدروژنی هم منتشر شد.
نامه مفصلى براى آیت‌الله خامنه‌اى تهیه کردم که در آن، جمع‌بندى آثار مثبت هماهنگى‌مان و اعتماد متقابل و آثار منفى مواردى از ناهماهنگى‌ها را توضیح دادم.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۹ خرداد، ۱۴۰۰ ۸:۳۴ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *