تجربه مراجعه به پزشک ارتوپد با سایت های رزرو آنلاین

من متاسفانه مدتی که به علت افزایش سن و شروع دوره یائسگی به پوکی استخوان مبتلا شده‌ام. اما اینکه چطور متوجه بروز این بیماری شدم، کاملا اتفاقی بود. حدودا یک سال قبل از شروع دوره یائسگی به صورت نامتناوب دردهای استخوانی را حس می‌کردم، اما چون بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شدند؛ اهمیتی به آن‌ها نمی‌دادم. تا اینکه یک روز که برای خرید به بیرون مراجعه کرده بودم، بر اثر یک سهل‌انگاری افتادم زمین و ساق پای چپم به صورتی ناباورانه فقط در اثر ضربه‌ای کوچک به تنه درخت شکست. راستش من با توجه به میزان شدت ضربه، مثل گذشته انتظار یک کبودی و نهایتا درد در آن ناحیه را داشتم و نه شکستگی!

در همان حال به کمک اورژانس پزشکی به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کردم که آقا بودند. کمی به من سخت گذشت و با خودم تصور کردم که اگر یک دکترخانم برای درمان مشکلات مربوط به استخوان و ستون فقرات بود، چقدر احساس بهتر و راحت‌تری داشتم. پزشک مربوطه قبل از گچ گرفتن دستور دادند که تصویربرداری با اشعه ایکس انجام شود. کمی نگران شدم که این مساله را شنیدم. چون معمولا بدون نیاز به تصویربرداری، آتل‌بندی یا گچ‌گیری انجام می‌شود.

بنابراین یک آتل موقت برای من بسته شد و به بخش رادیولوژی منتقل شدم. پس از آماده شدن تصویر، اولین نگاهی که پزشک به آن انداخت، با نارحتی گفت که من احتمالا به پوکی استخوان مبتلا هستم؛ اما باید منتظر جواب آزمایش تراکم استخوان بمانیم. سپس با دقت هرچه تمام‌تر، گچ‌گیری انجام شد و من پس از یک هفته برای انجام آزمایش تراکم استخوان دوباره مراجعه کردم. مشخص شد که محدوده T- score در نتایج آزمایش من کمتر از 2.5 – و حدود 2.8 – است که واقعا جای نگرانی داشت.

به دلیل اینکه باید برای کنترل پوکی استخوان و جلوگیری از تحلیل بیشتر استخوان‌ها و مفاصل، مدام به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه می‌کردم؛ تصمیم گرفتم که تحت نظر یک دکتر ارتوپد حاذق و مجرب باشم تا بتوانم بهتر ارتباط برقرار کنم و از نظر روانی حس بهتری داشته باشم. یکی از دوستان به من پیشنهاد چک کردن سایت های رزرو آنلاین نوبت دکتر را پیشنهاد دارد. با وجود اینکه من در شهرستان زندگی می‌کنم، اما توانستم به کمک آن با تعداد زیادی از بهترین پزشکان ارتوپد آشنا شوم و حتی در همان لحظه با توجه به زما‌بندی مورد نظر خودم (با توجه به اینکه باید از شهرستان به تهران می‌آمدم) به صورت آنلاین وقت قبلی برای ویزیت بگیرم. یکی از مزیت‌های بزرگ این وب سایت این بود که به کمک نظر سنجی موجود و اطلاعات تحصیلی و سوابق اجرایی هر پزشک، امکان مقایسه بین دو یا چند گزینه وجود داشت. با جستجو بیشتر متوجه شدم که امکان نصب اپلیکیشن این سایت ها بر روی گوشی هوشمند برای رزرو آنلاین وقت قبلی و حتی بررسی موقعیت مکانی دقیق دکتر ارتوپد نیز وجود دارد. از این مساله خیلی خوشحال شدم، چون من باید از شهرستان مراجعه می‌کردم و واقعا پیدا کردن مکان دقیق مطب پزشک و به موقع رسیدن به آنجا معضل بزرگی برای من بود.

خوشبختانه چند سالی است که به لطف این سایت ها، تحت نظر یکی از بهترین پزشکان ارتوپد  هستم که از دانشگاه علوم پزشکی تهران فارغ‌التحصیل شده‌اند و بیش از ده سال سابقه طبابت در حوزه تخصصی اتوپد دارند. متاسفانه اخیرا به دلیل تصادفی که برایم پیش آمد، دچار شکستگی لگن شدم و طبق نظر پزشک خودم باید جراحی انجام می‌دادم. جراحی سنگینی بود، اما از اینکه می‌دانستم دکتر ارتوپد مورد نظرم آن را انجام می‌دهد، هیچ نگرانی نداشتم. برخلاف تصور خیلی از اطرافیانم که به من توصیه می‌کردند حتما جراحی‌ام را تحت نظر یک پزشک ارتوپد آقا انجام دهم؛ اما من به تبحر پزشک ارتوپد خودم به عنوان یک خانم اطمینان داشتم و خوشبختانه از نتایج عمل جراحی‌ام نیز رضایت کامل دارم.

به عنوان کسی که واقعا توانست مشکلات اتوپدی خود به ویژه پوکی استخوان را طی چندین سال کنترل کند؛ به شما نیز توصیه می‌کنم که اگر بدون آگاهی تصمیم به رزرو آنلاین وقت قبلی از پزشکان مجرب کشور دارید، به این وب سایت مراجعه کنید. در این شرایط دیگر نیازی به مراجعه حضوری (با توجه به ترافیک موجود) یا منتظر ماندن برای آزاد شدن خط تماس همیشه شلوغ مطب پزشکان ندارید. به خصوص اینکه همیشه می‌توانید بازه زمانی را انتخاب کنند که با برنامه زندگیتان تطابق دارد و به اجبار منشی مطب‌ها به شما تحمیل نشده است.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: تبلیغات در خاطره نگاری



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *