تریبون‌ دادن مجمع مدرسین به شیخ‌ علی تهرانی برای تخریب امام

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در این بنیاد برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی در قم روز 9 دی که با حضور علما و مراجع عظام بوده است گفت: در این همایش حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور و محمدعلی ایازی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز به‌عنوان دبیر علمی همایش حضورداشته‌اند و مصاحبه‌ای از شیخ علی تهرانی با عنوان جعلی «شیخ میرزاعلی خراسانی» ارائه‌شده است که در این مصاحبه اهانت‌های بی‌سابقه‌ای به امام ازجمله متهم کردن حضرت امام به سازش و تفاهم با ساواک مطرح‌شده است.
حجت‌الاسلام روحانی بابیان اینکه دیرزمانی است که توطئه‌ای گسترده و خزنده برای زیر سؤال بردن شخصیت و چهره امام دنبال می‌شود افزود: البته این توطئه امام زدایی مسئله امروز و دیروز نیست و از زمانی که امام نهضت خود را آغاز کرد تا امروز از سوی عوامل استکبار و رژیم طاغوتی همواره تخریب امام وجود داشته است.
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: چهره امام آن‌قدر روشن و منور است که با این توطئه‌ها مخدوش نخواهد شد اما مایه نگرانی این است که ما احساس می‌کنیم این توطئه علیه امام، از سوی کسانی دنبال می‌شود که مدعی هستند از یاران امام بوده و خود را وارث امام جلوه می‌دهند لذا توطئه از جانب آن‌ها جای شگفتی دارد؛‌اهل تحقیق به‌خوبی می‌دانند کسانی که تحت عنوان اصلاح‌طلبی بازیگر سیاسی هستند همیشه راهشان از امام جدا بوده هرچند که نمی‌خواهم بگویم در میان اصلاح‌طلبان فرد صالح و سالمی وجود ندارد.
وی ادامه داد: اما کسانی که تحت این عنوان فعالیت می‌کنند راهشان را از امام و انقلاب جدا کرده‌اند و می‌خواهند راه انقلاب را مسدود کنند درحالی‌که امام بزرگ‌ترین مصلح برای کشور و به دنبال احقاق حق مردم بود.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: البته بنده قصد این را ندارم از کسانی که عنوان اصولگرا را یدک می‌کشند حمایت کنم و معتقدم این عناوین صرفاً برای جناح‌بندی است اما امروز دیگر جای هیچ تردیدی نیست که مدعیان اصلاح‌طلبی از راه امام فاصله‌دارند و این حادثه چهره آن‌ها را روشن می‌سازد.
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به فتنه 88 و آسیب‌هایی که این فتنه داشت یادآور شد: در فتنه 88 ما دستاوردهایی نیز داشتیم و به ما ثابت شد کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی دارند ضعیف‌النفس هستند و به‌راحتی آلت دست بیگانگان می‌شوند. ازاین‌رو شاهد بودیم که این افراد برای مطامع نفسانی و شیطانی خود به هر رذالتی تن دادند و حاضر بودند برای قدرت‌طلبی جنگ خیابانی و کشتار مردم را هم رقم بزنند.
وی افزود: این افراد برای به قدرت رسیدن با بدترین دشمنان این کشور همدست شدند و صف خود را از مردم جدا کردند لذا مردم نیز 9 دی آن‌گونه به صحنه آمدن و تیر خلاص را به قلب فتنه زدند اما مجمع روحانیون تقاضای راهپیمایی جداگانه کرد. لذا این نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ اعتقادی به راهنما ندارند.
حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به این مصاحبه شیخ علی تهرانی که به نام میرزاعلی خراسانی انجام شده است، گفت:‌ اگر منظور شیخ علی مرتد باشد او به خاطر اهانتی که به امام کرده در حد ارتداد است و بنده خودم از رادیو بغداد می‌شنیدم که او چگونه امام را مورد سب و لعن قرار می‌داد و از صدام می‌خواست که قم را بمباران کند و ادعا می‌کرد محل دفن حضرت معصومه (س) در ساوه است لذا بعدازآن بود که صدام جرأت کرد قم را بمباران کند.
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد:‌اکنون کسانی که مدعی پیروی از امام هستند این شخص را تأیید، با او مصاحبه و از او به‌عنوان آیت‌الله یاد می‌کنند تا تقویت شود و این راه کسانی است که با امام سر ناسازگاری دارند.
وی یادآور شد: در زمان قائم‌مقامی منتظری مخالفان او بدترین نسبت‌ها و جوک‌ها را علیه او می‌ساختند اما بعد از عزل منتظری مدعی شدند که ما مقلد او بوده‌ایم لذا این جریان با تأیید شیخ علی تهرانی می‌خواهد اندیشه‌های ضد اسلامی خود را پیش برده و امام را زیر سؤال ببرند و زبان گویای این جریان نیز اصلاح‌طلبان و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم است.
حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه انگیزه مجمع روحانیون، مجمع مدرسین و محققین و اصلاح‌طلبان از این جریان، توطئه امام زدایی است، گفت: هدف آن‌ها از حمایت از شیخ علی تهرانی رویارویی با اسلام ناب،‌ مقابله با امام و اصل ولایت و همچنین مقام معظم رهبری است که مانند کوه استوار در مقابل اغراض استکبار جهانی و عوامل آن‌ها ایستاده است.
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی هموار کردن راه سازش با آمریکا را یکی دیگر از اهداف این جریان برشمرد و تصریح کرد: با حاکم بودن خط امام آن‌ها نمی‌توانند تسلیم آمریکا شوند درحالی‌که قبله‌گاه آن‌ها کاخ سفید است و می‌خواهند آمریکا به ایران بازگردد و ابتدا باید خط امام را زیر سؤال ببرند.
وی بیرون کردن مردم مستضعف از صحنه را از دیگر اهداف این جریان دانست و گفت:‌ حاکم کردن نظام سرمایه‌داری و اشرافی گری از اهداف این جریان است چراکه تنها راهی که می‌تواند با خط امام مبارزه کند اشرافی‌گری مسئولان است.
حجت‌الاسلام روحانی بابیان اینکه این جریان به دنبال اباحه‌گری و بی‌بندوباری در جامعه است افزود: کنار زدن نیروهای انقلابی و آن‌هایی که پیرو خط امام هستند به بهانه خشونت‌طلبی از اهداف این جریان است و می‌خواهند تسلیم طلبی و روحیه سازش، پوچی و ناامید کردن مردم را گسترش دهند تا شکستن قبح اهانت به امام و مقدسات اسلامی آسان شود.
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بر همین اساس افزود: کسانی که تحت عنوان اصلاح‌طلب بازیگر سیاسی هستند چه مجمع روحانیون و چه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اولین قدمشان فاصله از امام و نزدیکی به آمریکاست. همان‌طور که منتظری و کروبی این‌گونه شدند و حتی کروبی اظهار تأسف کرد که چرا در زمانی که مک فارلین به ایران آمد از این فرصت استفاده‌نشده است و حتی هاشمی رفسنجانی مک فارلین را به ایران آورد و تصور کرد که می‌تواند امام را در مقابل عمل انجام‌شده قرار دهد.
وی با اشاره به نامه 30 نفر از این اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب‌ها به ترامپ خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواهند ایران را تحت‌فشار قرار دهند و اصلاح‌طلبان نیز خط امام را زیر سؤال می‌برند لذا با توجه به اتفاقات اخیر و حمایت از شیخ علی تهرانی حداقل انتظار لغو پروانه فعالیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم است هرچند که این حرکت از سوی دولت بعید است چون خود دولت هم در این مسیر با آن‌ها همراهی می‌کند.
حجت‌الاسلام روحانی بابیان اینکه ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که این مسئله را بررسی و با آن برخورد کند، گفت:‌ما از حوزه علمیه قم نیز انتظار بررسی این مسائل راداریم.
رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر بیت امام و موسسه تنظیم و نشر آثار و نیز مجمع مدرسین و محققین واقعاً پیرو خط امام بودند نمی‌توانستند در مقابل این توطئه ساکت بمانند و بی‌تفاوت باشند اما سکوت و بی‌تفاوتی آن‌ها نشان می‌دهد که مسئله امام برای این جریان تمام‌شده است و آن‌ها می‌خواهند از نام امام نان بخورند درحالی‌که یک جریان مدعی شده که امام به ساواک تعهد داده و سازش کرده است،‌امروز موسسه تنظیم آثار امام کجاست که از ایشان دفاع کند.
وی بابیان اینکه امام شخصیتی است که ذره‌ای در گفتارش خلاف واقع وجود ندارد، تصریح کرد: حضرت امام درباره ادعاهای ساواک که توسط آن شخص مرتد (شیخ علی تهرانی) هم تکرار شده است فرموده‌اند: «مدعی شده‌اند که با روحانیت تفاهم شده و آن‌ها موافق انقلاب سفید هستند،‌ با کدام روحانی، کدام ملت، روحانیت با این انقلاب سفید موافق نیست اما ما وسیله ارتباطی نداریم، خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد.»
حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه امام نه تعهدی به ساواک دادند و نه چیزی را امضا کردند، خاطرنشان کرد:‌ البته از یک شیخ مرتد کذاب که زندگی خود را باخیانت ادامه داده جز این انتظار نیست اما کسانی که مدعی یادگار و یاد امام هستند چرا ساکت مانده‌اند.
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بابیان اینکه انقلاب اسلامی با خون بهترین جوانان به ثمر رسیده و هر کس که در این انقلاب ناخالصی داشته باشد خداوند او را رسوا می‌کند، گفت: امروز مدعیان خط امام در برابر دروغ‌پراکنی این شیخ کذاب دم فروبسته‌اند و می‌خواهند با این افراد امام را زیر سؤال ببرند، امروز کسانی در رأس کار حضور دارند که از امام و رهبری دم می‌زنند اما برخلاف خواسته‌ها به آرمان‌های امام و رهبر انقلاب حرکت می‌کنند.
وی تأکید کرد: امام فرمود سازش با ظالم راه جهنم است اما امروز عده‌ای به دنبال سازش با آمریکا هستند و اشرافی‌گری و حقوق نجومی را توجیه می‌کنند و این نشان می‌دهد که چقدر از راه امام دور شده‌اند.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: کسانی که برجام را موفق جلوه می‌دهند با دورویی می‌خواهند ضربه به کشور را توجیه کنند و آن‌ها در خط امام نیستند لذا در انتخابات نیز به‌جای ادعای افراد باید به عملکرد آن‌ها توجه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۳ دی، ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: نقد و بررسی خاطرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *