جزئیاتی از دیدار اخیر اصلاح طلبان با رهبر انقلاب؛ دیدگاهها صریح مطرح شد!

آنچه میخوانید بخشی از گفتگوی محسن رهامی با روزنامه آرمان است:

شما و آقای منتجب نیا به تازگی و به نمایندگی از جریان اصلاحات با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته‌اید؟ جزئیات این دیدار چیست؟

این دیدار در جهت نزدیکی بیشتر جریان اصلاحات به هسته مرکزی نظام و از بین بردن برخی شائبه‌ها صورت می‌گیرد. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان برای بسیاری از دغدغه‌های جامعه با رهبر معظم انقلاب و مشاوران و شخصیت‌های تأثیرگذار نظام رایزنی و مذاکره می‌کنند و ادامه این رایزنی‌ها نیز ضرورت دارد. بنده و آقای منتجب نیا به نمایندگی از شخصیت‌های جریان اصلاحات درخواست وقت ملاقات با مقام معظم رهبری را کرده بودیم که ایشان نیز با درخواست ما موافقت کردند و این دیدار برگزار شد. جزئیات دقیق این جلسه به دلیل اینکه باید از سوی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شود قابلیت رسانه‌ای شدن ندارد و بنده نمی‌توانم زیاد محتوای جلسه را برای افکار عمومی باز کنم. با این وجود در این جلسه بین ما و مقام معظم رهبری دیالوگ برقرار شد. به این صورت که ما دغدغه‌های خود را در محضر ایشان مطرح می‌کردیم و ایشان نیز توضیحاتی را عنوان می‌کردند و دیدگاه خودشان را بیان می‌فرمودند. یکی از نکاتی که در این دیدار مطرح شد ضرورت دیدارهای مستقیم اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری و نزدیک‌تر شدن روابط بود. جریان اصلاحات به دنبال این است که در جهت وحدت و همگرایی جریان‌های سیاسی با نظام رابطه خود را با مقام معظم رهبری و همچنین نهادهای تأثیرگذار نظام تقویت کند و بهبود ببخشد. مسأله مهم دیگر اینکه جریان اصلاحات به دنبال این است که دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را درباره جریان اصلاحات و دغدغه‌های ایشان در این باره را به صورت مستقیم و بدون واسطه از زبان خود ایشان بشنویم تا بهتر بتوانیم دیدگاه‌های ایشان را در سیاست‌های راهبردی جریان اصلاحات پیاده کنیم. نکته دیگر اینکه در این جلسات طرفین می‌توانند به صورت شفاف و بدون دغدغه مسائل خود را مطرح کنند و به همین دلیل درباره بسیاری از مسائل شفاف سازی صورت می‌گیرد.

در این دیدار مقام معظم رهبری چه دیدگاه‌هایی را نسبت به جریان اصلاحات و دغدغه‌های شما مطرح کردند؟

رهبر معظم انقلاب با سعه صدر، لطف و عنایت ویژه با دغدغه‌های ما برخورد کردند و نسبت به همه نکاتی که ما با ایشان مطرح کردیم دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. از سوی دیگر ایشان تحلیل خود را نیز نسبت به شرایط داخلی و خارجی بیان فرمودند و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو را به خوبی برای ما تشریح کردند. در طول یک ساعتی که ما در محضر ایشان بودیم نکاتی را که از قبل یادداشت کرده بودیم را خدمت ایشان عنوان کردیم و ایشان نیز به صورت کامل به سخنان ما گوش دادند. بزرگان جریان اصلاحات همواره به ادامه این رایزنی‌ها و گفت‌وگو‌ها با مقام معظم رهبری تأکید دارند و معتقدند ادامه این گفت‌وگو‌های بی‌واسطه می‌تواند به باز کردن بسیاری از گره‌های فضای سیاسی ایران کمک کند و شرایط بهتری را برای مدیریت کشور به وجود بیاورد. در این دیدار مقام معظم رهبری دیدگاه‌های خود را درباره دغدغه‌های ما مطرح کردند و هیچ گونه امر و نهی نسبت به مسائل مختلف نداشتند. ایشان بیشتر تحلیل‌های خود را نسبت به دغدغه‌های ما مطرح می‌کردند.

آیا جلسات اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری ادامه پیدا خواهد کرد؟

بله، این جلسات در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در شرایط کنونی برگزاری این جلسات برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها نسبت به هم ضرورت دارد و به همین دلیل در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: روزنامه آرمان، شماره 3445، چهارشنبه 1396/7/26

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *