جزییات درگیری احمدی‌نژاد و لاریجانی در یکشنبه‌ تلخ مجلس نهم

کاظم جلالی، از نزدیکان لاریجانی، در بخشی از گفتگوی خود با سایت عصر ایران به خاطرات خود از درگیری احمدی نژاد و لاریجانی در یکشنبه تلخ مجلس پرداخته است؛ بخشی از آن گفتگو بدین شرح است:

-تلخ‌ترین روز مجلس نهم را چه می‌دانید؟
15 بهمن 91 که به نظرم رئیس‌جمهور وقت آمد و یک فیلمی را از برادر رئیس مجلس پخش کرد. اقدامی که کاملاً غیراخلاقی بود و موجب یک درگیری شدید سیاسی شد.
-آقای لاریجانی نیز آماده بود؟ چون نطقی کردند و برخی نمایندگان مانند آقایان فرهنگی و جهانگیر‌زاده به نفع ایشان در صحن علنی شهادت دادند.
آقای دکتر لاریجانی ذهن قوی‌ای دارد. ایشان نوار را نشنیده بود. من صبح به مجلس رفتم و آقای فروزنده که معاون رئیس‌جمهور بود به آقای دکتر لاریجانی توصیه کرد که شما کاری کنید که استیضاح در دستور کار مجلس قرار نگیرد.
آقای دکتر لاریجانی بیان کرد که استیضاح دست من نیست. البته باید بیان کنم که شب قبل از آن نیز جلسه‌ای میان آقای دکتر لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد و چند وزیر اقتصادی و چند رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینه کمک عیدانه‌ به ملت در آستانه عید 92 برگزار شد.
در این جلسه تنشی ایجاد شد و فردا صبح نیز آقای فروزنده نزد آقای دکتر لاریجانی آمد تا استیضاح را پس بگیرند و وقتی با مقاومت آقای دکتر لاریجانی روبه‌رو شد بیان کرد که آقای احمدی‌نژاد تهدید کردند که موضوعی را رو خواهند کرد.
ولی بعد شنیدیم که یک نواری را تحویل سمعی و بصری مجلس داده‌اند اما به همراه محافظ تا کسی نوار را نبیند و در زمان خودش استفاده شود.
کم‌کم بیان شد که این نوار مربوط به برادر ایشان است. هر کس ذهنیت متفاوتی در این خصوص داشت. تا اینکه آقای احمدی‌نژاد صحبت‌های خود را انجام دادند و بخشی از جلسه برای بعدازظهر ماند و طبیعتاً آقای دکتر لاریجانی از ظهر تا بعدازظهر برخی جمع‌بندی‌ها را داشتند و آمادگی ذهنی ایشان برای پاسخگویی معمولاً خوب است.
-به نظرتان بهتر نبود که زودتر با احمدی‌نژاد این‌گونه برخورد می‌کرد؟
ایشان برخورد کرد. ایشان در دبیرخانه شورای امنیت ملی حضور داشت و در مذاکرات هسته‌ای بود. ببینید چطور شد که ایشان استعفا داد و این استعفا توأم با دعوا و برخورد بود. در عین حال نمی‌شود که رؤسای قوا با هم جنگ داشته باشند. بالاخره ملاحظات دیگری هم وجود دارد و از طرفی هم همیشه توصیه به حق مقام معظم رهبری این بود که رؤسای قوا با یکدیگر تعامل داشته باشند و با یکدیگر همکاری کنند.
جلسه روسای قوا بعد از یک شنبه سیاه سرد بود
در اولین جلسه سران قوا بعد از یکشنبه سیاه حرفی مطرح نشد؟
آن جلسه سردی بود البته پیشنهاد آن را آقای دکتر لاریجانی ارائه کرده بود و میزبانی نیز با ایشان بود، ولی جلسه سردی بود.
-آقای احمدی‌نژاد کتابی با خود همراه برده بود برای اینکه نشان دهد که ما کاری نداریم؟
در ابتدا رابطه بسیار سرد بود و شخصی کتاب‌ها را دست آنها داده بود که بتوانند از آن فضا دور شوند.
تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۴ اسفند، ۱۳۹۴ ۱:۱۷ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *