جعفر شیرعلی نیا: سردار گفت نامه زده‌ایم به رئیس صدا‌و‌سیما تا تو در هیچ برنامه‌ای دعوت نشوی!

جعفر شیرعلی نیا، محقق و نویسنده جنگ در یادداشتی تلگرامی نوشت: مهرماه سال گذشته در برنامه «حالا خورشید» مهمان رضا رشیدپور بودم و درباره روایت‌های جنگ با هم گفت‌و‌گو کردیم. برنامه‌ای که حاشیه‌هایی هم داشت؛ در حینِ برنامه و پس از آن.
مدتی پس از آن بود که با یکی از مقامات ستاد کل نیروهای مسلح جلسه‌ای داشتم. یکی از حرف‌های سردار در آن جلسه این بود که به رئیس صدا‌و‌سیما نامه زده‌ایم که در هیچ برنامه‌ای از تو دعوت نکنند. خیلی برایم مهم نبود و پیگیری هم نکردم تا راست و دروغِ خبر سردار را بسنجم. شاید توضیحِ رئیس صدا‌و‌سیما در این‌باره حقیقت ماجرا را آشکار کند.
امروز آقای محسن رضایی مهمان برنامه «حالا خورشید» بود؛ فرمانده جنگِ دیروز به استودیو آمده بود و فرمانده جنگِ امروز، سردار قاسم سلیمانی، مهمان تلفنی برنامه بود و به مسایلی پیرامون عملیات کربلای 4 پاسخ می‌دادند.
در این چند روز، روزنامه‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی به این موضوع پرداخته بودند و بیشترِ گمانه‌زنی‌ها‌یِ رسانه‌های مکتوب نشان می‌داد که سردار رضایی آن توییت پرحاشیه را در پاسخ به مقاله «عملیات پرحاشیه کربلای 4» که در همین کانال منتشر کرده بودم نوشته است.
بعید می‌دانم رضا رشیدپور برای چنین برنامه‌ای خبرها و گزارش‌های روزنامه‌ها را مرور نکرده باشد و حداقل در حد یک سوال این موضوع به ذهنش نرسیده باشد که پشت پرده توییت محسن رضایی آن هم بعد از گذشت چند روز از سالگرد عملیات کربلای 4 چیست؟ آقای رشیدپور در شروع برنامه وعده داده بود که مخالفان، موافقان و منتقدان را روی خط می‌آورد؛ شاید منظورش این بود که سردار محسن رضایی موافق خودش است و سردار قاسم سلیمانی مخالف آقای رضایی! مهمان‌ها موضوعات مطرح‌شده در مقاله «عملیات پرحاشیه کربلای 4» را جواب می‌دادند اما شاید ممنوع‌الاسم و ممنوع‌الاشاره هم شده بودم.
به هر روی خوشحالم که با وجود آن‌که امکانات و بودجه‌های فراوانی درباره فعالیت‌های مربوط به جنگ و دفاع مقدس در اختیار بخش‌هایی خاص قرار دارد، رسانه‌های جدید توانسته‌اند فرماندهان و مسئولان ارشد نظام را پای توضیح درباره وقایع جنگ بیاورند. به نظر می‌رسد برای نقادی داخلیِ مسایل کشور هنوز محدودیت‌های فراوانی داریم اما باید همگی برای تحقق آن تلاش کنیم. باید بتوانیم به‌عنوان منتقدِ دیدگاه امثال سردار رضایی، در رسانه‌ا‌ی که باید متعلق به همه ما باشد حرف خود را بزنیم. این‌که امروز با فشار همه مردم و خانواده شهدا برخی حرف‌های ناصحیح اصلاح می‌شود و مسئولان ناگزیر از توضیح می‌شوند اتفاق بسیار بزرگی است که اصلاح امور به آن وابسته است.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۰ دی، ۱۳۹۷ ۱۱:۵۶ ق.ظ

دسته بندی: مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *