خاطرات الیور استون از فیلمهای سیاسی اش

روزنامه ایران نوشت: الیور استون طبق برنامه اعلام شده صبح بارانی سوم اردیبهشت ماه به کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر آمد تا کارگاه او حسن ختامی بر جلسه کارگاه‌های بخش «دارالفنون» باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی برگزیده از صحبت‌های این کارگردان برنده اسکار در این نشست است.

* پوتین سیاستمدار بزرگی است و ۱۸ سال است که در بالاترین سطوح قدرت حضور دارد. من برای ساخت مستند «گفت‌و‌گو با آقای پوتین» بیش از ۳۰ ساعت با او مصاحبه کردم. پوتین هرگز پیش از مصاحبه از من محور سؤالاتم را نمی‌پرسید و پس از مصاحبه هم درخواست هیچ ادیتی نکرد.

* بعضی در امریکا و حتی ایران فکر می‌کنند چون تا حالا کشته نشده‌ام پس حتماً من مأمور CIA هستم! در حالی که من تا به حال حتی یک مأمور CIA را [از نزدیک] ندیده‌ام. البته این سازمان سعی می‌کند روی پروژه‌های من اثرگذار باشد چون نفوذ زیادی در هالیوود دارد. حتماً به خاطر دارید برای جایزه فیلم «آرگو» از کاخ سفید با مراسم اسکار تماس گرفته شد. این نشان می‌دهد هالیوود و واشنگتن چه ارتباط عمیقی با هم دارند.

*من از نگاه خودم این فیلم (اسکندر) را ساختم که با نگاه شما متفاوت است. کسی امروز وجود ندارد که در زمان تاریخی این فیلم زندگی کرده باشد تا به ما بگوید دقیقاً چه اتفاقاتی افتاده یا ملکه ایران در زمان هخامنشی چه شکلی بوده است. البته موافقم که زمان خیلی بدی را برای ساخت فیلم «اسکندر» انتخاب کردم چون «بوش» جنگ علیه عراق را چندی بعد از اکران فیلم آغاز کرد و من خبر نداشتم قرار است چه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر متأسفانه کمپانی برادران وارنر فیلم را آن‌گونه که می‌خواستند ادیت و ۲۶ دقیقه از فیلم را حذف کردند. پیشنهاد می‌کنم همه نسخه دی‌وی‌دی ۲۰۱۴ این فیلم را که به‌ صورت دلخواه من ادیت شده است، تماشا کنند.

منبع: روزنامه ایران، شماره 6763، سه شنبه 1397/2/4

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۳۹۷ ۷:۳۵ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *