خاطره ای از آخرین توصیه مهم امام به هاشمی: اگر متحد باشید، انقلاب پیشرفت می‌کند

10 خرداد 68، روزهایی که امام خمینی در بستر بیماری بود، هاشمی رفسنجانی به ملاقات ایشان میرود. در همین ملاقات امام توصیه مهمی مبنی بر اتحاد و همبستگی به هاشمی رفسنجانی می نماید و تاکید میکند که “نگذارید خناسان بین شما و ایشان ایجاد فتنه کنند.” در خاطرات آن روز هاشمی شرح آن ملاقات اینگونه آمده است:

سری به بیت امام زدم. دکترها و اطرافیان راضی بودند و احمدآقا نگران بود و برای تعجیل در اتمام کار بازنگری قانون اساسی تأکید داشت. کنار تخت امام ایستادم و دستم را روی دستشان گذاشتم. انگشت شصت من را گرفتند و با کلمات مقطع فرمودند: «در بازنگری قانون اساسی تسریع شود» و سپس چشمشان را باز کردند و شمرده با صدای ضعیف اضافه کردند: «اگر متحد باشید، انقلاب پیشرفت می‌کند» مکثی کردند و ادامه دادند: «به خصوص شما و آقای خامنه‌ای،  نگذارید خناسان بین شما و ایشان فتنه کنند».
محسن آمد. برای بازدید از کارهای انرژی اتمی در الموت عازم است. نظراتم را سوال کرد.  به مجلس رفتم و کارها را انجام دادم. آقای [محمد محمدی] ری‌شهری [وزیر اطلاعات] آمد. گزارش‌های اطلاعاتی داد و پیشنهاد داشت که در [بازنگری] قانون اساسی، [وزارت] اطلاعات زیر نظر رهبر باشد و یا سازمان شود که به مجلس برای تأیید نیاید.
[آقای غلامرضا] آقازاده [وزیر نفت] آمد. گزارش سفر را داد و درباره طرح جدید عربستان در مورد قیمت اوپک مشورت کرد؛  نگران بود که باز توطئه‌ای علیه ما باشد. گزارش‌هایی درباره صنایع نفتی و کارهای جاری داد و بر لزوم کم کردن تیرگی روابط با غرب تأکید داشت.
تلفنی حال امام را پرسیدم؛ گفتند خوب است. عصر شورای بازنگری [قانون اساسی] جلسه داشت. شیوه بازنگری قانون اساسی در دستور بود؛ تمام نشد. شب در دفترم کمیسیون چهارم جلسه داشت. تا ساعت ده وربع طول کشید. شام را مهمان من بودند. سپس با آقایان [احمد] جنتی و [سید حسن] طاهری خرم‌آبادی درباره اتمام سریع‌تر کار بازنگری و مسأله رهبری مذاکره کردیم. شب در مجلس ماندم.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۰ خرداد، ۱۳۹۴ ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *