خاطره مجید مجیدی از حضور گمنام یک استاد دانشگاه و یک جواهرفروش کویتی در فیلم محمد رسول الله

مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسول الله (ص)» در جشنواره خاتم، خاطراتی از هنروران این فیلم و افرادی که با نذر وارد سیاهی  لشکر این فیلم شده‌اند، بیان کرد.  

وی در بخشی از سخنانش در مراسم تالار وحدت به خاطره‌گویی از زمان ساخت این فیلم پرداخت و یادآور شد:در طول 7 سالی که مشغول ساخت این فیلم بودیم، هنرورانی داشتیم که معمولا اهل روستاهای اطراف لوکیشن بودند و در این مدت به ما کمک می‌کردند. بنای ما برای ساخت این لوکیشن هم به گونه‌ای بود تا بتوانیم برای تولیدات بعدی در حوزه تاریخ اسلام یک بستر فراهم کنیم، به همین دلیل، بسیاری از هزینه‌های فیلم هم صرف همین لوکیشن شد.

این کارگردان ادامه داد: در طول این مدت هنرورانی از اطراف برای کمک به ما اضافه می‌شدند که معمولا آدم‌های روستاهای آن اطراف بودند و اصلا آن فضا برایشان مثل زیارت شده بود. حضور این افراد و عوامل زیادی که از خارج از کشور به ما کمک می‌کردند، جالب بود! نظیر استرارو فیلمبردار فیلم که به قول خودش از طرف پیامبر (ص) برای کمک به ساخت این فیلم دعوت شده بود.

مجیدی در ادامه یادآور شد: روزی یکی از این هنروران را دیدم که به زبان ایتالیایی با استرارو (فیلمبردار ایتالیایی فیلم) مشغول صحبت کردن است؛ رفتم و با روستایی وارد صحبت شدم و پرسیدم که چطور زبان ایتالیایی می‌داند؟! او هم جواب داد که استاد دانشگاه است که به صورت گمنام وارد سیاهی لشکر شده است. او گفت که نذر داشتم که در ساخت فیلم محمد(ص) کمک کنم.

او ادامه داد: عزیز دیگری در زمان استراحت نزد من آمد. او محاسن بلندی داشت و سنش هم بالا بود. وقتی با من صحبت کرد گفت که دکتر فلانی (که من آن دکتر را می‌شناختم‌) به شما سلام رسانده است. تصور من این بود که این فرد یکی از اهالی روستاهای اطراف است، بعد که جویا شدم گفت این دکتر یکی از مشتریان ماست. پرسیدم کار شما چیست؟ گفت جواهرفروشم. کار اصلی‌ام در کویت است ولی به تهران هم می‌آیم اما وقتی فهمیدم فیلمی درباره پیامبر (ص) در حال ساخته شدن است، تنها کاری که از دستم برمی‌آمد این بود که جزو سیاهی لشکرها باشم.

مجید مجیدی همچنین یادآور شد: چند روزی از این ماجرا گذشت تا اینکه یکی از دستیارانم به من اطلاع داد که آن آقا که جواهرفروش بوده است، آمده و دستمزدش را گرفته چون ما به افرادی که محاسن بلندی داشتند، دستمزد بیشتری می‌دادیم، اتفاقا دستمزد بیشتری هم از ما گرفت. وقتی این موضوع را شنیدم برایم عجیب بود. زمانی که این فرد داشت با ما خداحافظی می‌کرد، به من گفت با این نیت به اینجا آمده‌ام تا بتوانم در ساخت این فیلم کمک کنم و دستمزدم را بگیرم! قصدم هم این است که وصیت کنم اگر از دنیا رفتم، کفن‌ام را از این دستمزد تهیه کنند.

کارگردان «محمد رسول‌الله» خاطرنشان کرد: در طول مدتی که در شهرهای مختلف مشغول فیلمبرداری بودیم، مردم این شهرها بارها ما را به خانه‌هایشان دعوت می‌کردند و نذر، قربانی می‌دادند.

منبع: خبرآنلاین

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۹ دی، ۱۳۹۴ ۷:۱۴ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *