خاطره منتشر نشده محمد رضا زائری از ارادت جورج جرداق به امام علی

… در زمان حیات او [جرج جرداق] پیشنهاد نام گذاری خیابانی در تهران را مطرح کردیم و گزینه ما نیز خیابانی بود که در زیر کلیسای مرکز ارامنه بود و ساختمان بنیاد نهج البلاغه و سفارت لبنان نیز در آن قرار داشت ، یعنی تناسب بیش از این قابل تصور نبود !
این نکته را تا کنون جایی نگفته ام که در باره این پیشنهاد با او صحبت کردم و کوشیدم او را که این اواخر بسیار بیمار و خسته بود برای سفر به ایران متقاعد کنم. وقتی به او گفتم که در حال برنامه ریزی برای چنین کاری هستیم بر خلاف انتظار من کوچکترین واکنشی نشان نداد و اصلا استقبال نکرد ! بلکه ضمن تشکر متواضعانه پاسخ داد که من کاری نکرده ام. کار من درمقابل عظمت امام علی مثل قطره در برابر دریاست. به جای این کار باید برای نیاز انسان ها به شناخت امام علی فکری کرد!   
اصرار ما برای این موضوع البته فقط برای قدرشناسی از کار بزرگ این ادیب و اندیشمند فرزانه نبود بلکه باور داشتیم که چنین قدم هایی حتى در تحکیم روابط ما با هموطنان مسیحی مان نیز مؤثر است و در عین حال در روزگار ترکتازی وهابیت و داعش ، این اقدام تصویری دلنشین از روابط فرهنگی بین المللی ما ارائه می دهد.   اکنون که به همت شهرداری تهران و در جشنهای دهه ولایت و عید غدیر بالاخره نامگذاری این خیابان به نتیجه رسیده است بسیار خوشحالم و دیگر جا ندارد بگویم که چه کسی مانع رقم خوردن این اتفاق در زمان حیاتش بود که اگر چنین می شد قطعا دستاوردهایی به مراتب بیشتر می داشت. …

منبع: کانال رسمی تلگرام محمد رضا زائری، https://telegram.me/morzaeri

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۲۸ شهریور، ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *