خاطره کمال تبریزی از فیلم دیدن با احمدی نژاد

کمال تبریزی، کارگردان سینما، در مصاحبه با هفته‌نامه تماشاگران، روایتی جالب از تلاش‌هایش برای گرفتن مجوز فیلم «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» ارائه داده است.
او گفته که شمقدری معاون سینمایی وقت ارشاد، به دلیل مشکل شخصی که با تبریزی داشته اجازه اکران این فیلم را نداده و حتی وقتی احمدی‌نژاد دستور داده تا مجوز اکران این فیلم صادر شود، از آن تمرد کرده است:‌
«اتفاقاً اواخر دوره آقای احمدی‌نژاد، یعنی دو سه ماه به رفتن ایشان، به پیشنهاد تهیه‌کننده گفتیم این فیلم را ببریم ایشان هم ببیند. چون تا آن زمان فقط با آقای شمقدری و تیم ایشان در ارتباط بودیم. نسخه کامل فیلم بدون ممیزی را بردیم و با هم نشستیم و دیدیم. همین‌طورکه نگاه می‌کرد به بعضی صحنه‌ها که می‌رسید می‌گفت اینجا منظورت من بودم؟ من هم می‌گفتم بله‌؛ می‌خندیدیم و دوباره ادامه می‌دادیم. در چند صحنه این را گفت و در نهایت هم گفت به نظر من اشکالی ندارد.»
تبریزی ادامه داده: «بعد به آقای شیخان گفت با آقای شمقدری تماس بگیر بگو مجوز این را صادر کند که بعد از آن جلسه پیش آقای شیخان رفتیم – این کدها که می‌دهم برای این است که کسی نتواند تکذیب کند – آقای شیخان جلوی من و آقای کریمی با شمقدری تماس گرفت و گفت احمدی‌نژاد فیلم را دیده و می‌گوید اشکالی ندارد پروانه آن را صادر کنید‌؛ ما هم تشکر کردیم و آمدیم، ولی شمقدری از دستور مافوقش تمرد کرد! البته این اواخر به این نتیجه رسیدم که شاید اگر همان ابتدا که با ما مخالفت کردند مستقیم پیش خود ایشان یا آقای مشایی می‌رفتیم مشکل‌مان حل می‌شد که البته نرفتیم.»
منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۲۴ تیر، ۱۳۹۴ ۷:۵۶ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *