خبری که هاشمی را خوشحال نکرد!

محمد محمودی، دبیر پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: سال 94 سال عجیبی بود. انتخابات مجلس خبرگان برای اولین بار داشت شکل رقابتی به خود می گرفت.رقابت نابرابر یک آیت الله با مجموعه ای از نهادهای روحانیت در کشور. سه شنبه روزی، مطابق معمول هر هفته جلسه مشاورین داشتیم. فضای جلسه کاملا منتظر اعلام نظر شورای نگهبان بود.
با اینکه اخبار غیررسمی حکایت از تایید صلاحیت آیت الله هاشمی داشت ولی با تجربه های جمع می گفتند تا خبر رسمی نیامده باور نکنید. استدلالشان هم این بود که با آن همه هزینه ای که که برای رد صلاحیت آیت الله در سال 92 داده شده نمی شود که دوباره دو سال بعد ایشان را تایید صلاحیت کنند، رد صلاحیت کنندگان 92 که عوض نشده اند و هاشمی هم همان هاشمی 92 است!.
القصه. ساعتی گذشت و خبر تایید صلاحیت آیت الله آمد و جلسه هم با خشنودی حضار تمام شد. به رسم سه شنبه ها که بعد جلسه مشاورین چند دقیقه ای محضر آیت الله می رسیدم، خدمتشان رفتم و در کمال تعجب هیچ نشانه ای از خوشحالی یا خرسندی از تایید صلاحیت در صورتشان ندیدم، پرسیدم: خبر تایید صلاحیت خدمتتان نرسیده؟. فرمودند: چرا. گفتم: چطور اصلا خوشحال نیستید؟ گفتند: اینها برای من حجت نیست. برای من مهم این است که شرمنده مردمی نشوم که اگر نبودند اصلا انقلابی در کار نبود که من امروز یکی از مسئولان حکومتش باشم!

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۳ آبان، ۱۳۹۶ ۵:۳۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *