داستان نانو تافته

داستان کتاب، روایت مسیر پر پیچ وخم جریان توسعه فناوری و تجاری سازی محصول است؛ جریانی که ایده اولیهٔ آن در حاشیه طرحی تحقیقاتی در صنعت پتروشیمی شکل گرفته، مراحل نوزادی خود را در دانشگاه طی کرده، کودکی خود را در صنعت دفاعی گذرانده، با حمایتهای ستاد توسعه فناوری نانو رشد یافته و به مرحله نوجوانی رسیده است. سپس برای ورود به صنعت خودرو مهیا شده، اما از صنعت دیگری سردرآورده و به بلوغ رسیده است.
این کتاب اولین اثر از مجموعه به “توان داخل” است که قرار است در آینده منتشر شود. گزارشی مختصر از کتاب:
1- فصل بندی کتاب، با توجه به گامهای اساسی پروژه نانو الیاف تنظیم شده که معقول و منطقی است.
2- نثر کتاب، نثر ساده و روان است که برای علاقمندان با سطوح دانش متفاوت قابل استفاده و فهم است.
3- جهت تسهیل در فهم همگان و گویا کردن اصطلاحات تخصصی از نمودار و شکلهایی استفاده شده و به طور سازماندهی شده مطالب هر فصل در ابتدای فصول در این قالب به طور خلاصه بیان شده است.
3- نگاه راوی به کل اتفاقات پروژه، نگاهی کلی بدون ورد به جزئیات است که از این جهت در برخی موارد نیاز بود که به جزئیات بیشتری پرداخته شود. به طور کلی روایت کتاب از وقایع ماکروسکوپیک است.
4- تدوین هر فصل در دو بخش و با دوقالب متفاوت ارائه شده که بخش اصلی با روایت دانای کل و ارجاع به سخن راویان مختلف در متن؛ در بخش دوم که به حواشی می پردازد، فرد محوری به روایتی اول شخص از حواشی کار پرداخته است.
5- در تحقیق این کتاب، همکاری مجموعه ای فرهنگی (انتشارات سدید) با مجموعه ای علمی (دانشگاه شریف) از نکات مهم و مثبت کار است که دو نگاه علمی و فرهنگی (تاریخ شفاهی) را میتواند پوشش دهد.
6- ارائه فصلی مجزا برای تشریح سوانح و موانع کار از سوی نویسندگان و محققان اثر، برای محققین حوزه تاریخ شفاهی پیشرفت مفید و خواندنی است.

مولف: سعید حسین رفیعی | سید حمزه حسنی | سید مجتبی قافله باشی
با همکاری: موسسه علمی – فرهنگی سدید
ناشر کتاب : بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع)
نوع جلد: شومیز
قطع: رقعی
سال نشر: 1395
شمارگان: 1000
چاپ جاری: 1
تعداد صفحات: 240
وزن(گرم): 302
شابک: 978-600-7850-65-7

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۳ مهر، ۱۳۹۵ ۱۲:۴۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *