” دروغ نگویید فحش هم ندهید”

حجت الاسلام سیدمحمود دعائی، مدیرمؤسسه اطلاعات، شب گذشته (17مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سخنانی با بیان خاطراتی از امام راحل بیان داشت: نخستین رهنمود امام(س) در عرصه خبر و رسانه که آن را با قاطعیت مطرح کردند، درس آموز و تکاندهنده است.
وی در همین رابطه گفت: در موقعیتی تصمیم گرفتیم برای تبلیغات اسلامی و نهضت روحانیت از یک موج رادیویی خارج از کشور کمک بگیریم و در ابتدای امر، امام(س) را در جریان نگذاشتیم که اگر مسئله ای پیش آمد، دامن ایشان را نگیرد.
حجت الاسلام دعائی ادامه داد: پس از مدتی امام(س) مرا خواست و بعد از مطالعه برنامه هایی که آنها را اجرا کرده بودم و پاکنویس آن موجود بود؛ به من فرمود 2 نصیحت می کنم: اول اینکه دروغ نگو، دوم اینکه فحش نده.
وی افزود: من حساس شدم که دروغم کجاست؟ امام فرمود: در دفاع از من و در پاسخ اتهام رژیم شاه، تو گفتی فلانی حتی یک وجب زمین ندارد در حالیکه ما در خمین زمین داریم، هرچند ثمره کشاورزی آن را اخوی من در اختیار فقرا قرار می دهد.
مدیرمسؤل روزنامه اطلاعات بیان داشت: گاهی برای افشای پلیدی های رژیم شاه تعابیری را به کار می بردیم که زیبنده آنها هم بود اما آن تعابیر ناسزا بود لذا امام(س) فرمود فحش نده.
وی با اشاره به خاطراتی از امام راحل در دوران انقلاب گفت: پس از انقلاب امام(س) فرمودند هیچگاه عکس و خبر مربوط به من را در صفحه اول نیاورید، بروید سراغ یک تولیدگر یا زحمت کشی که نیمه شب همه جا را تمیز می کند.
حجت الاسلام دعائی، حرمت گذاری نسبت به شخصیت افراد را از دیگر حساسیت های امام(س) در عرصه رسانه عنوان کرد و در این زمینه با نقل خاطره ای از ایشان تصریح کرد: امام(س) حتی نسبت به یک خائن که به اسم ایشان در صدد جمع آوری وجوه شرعیه برای نهضت آزادی بخش فلسطین بود، حرمت قائل شد و حاضر نشد نام او افشاء شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۹ اسفند، ۱۳۹۵ ۶:۱۳ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *