روایتی خواندنی از نظر هاشمی رفسنجانی درباره کاندیداتوری رئیسی

حجت الاسلام علی عسگری در گفتگو با نامه نیوز: تابستان امسال بود که این تحلیل را به آقای هاشمی رفسنجانی دادیم و گفتیم آقای رئیسی هم جزو کاندیداهای اصولگرایان است و به نظر می‌رسد کاندیدای نهایی‌ آنها آقای رئیسی باشد.
وی ادامه داد: آنجا عرض کردم که این تولیت جدید، تولیت‌نشده این طور شانس و بهره‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری دارد. استنباط ما از سبک تبلیغ آقای رئیسی و رسانه رفتن‌شان که نمازها و سخنرانی‌های او از تلویزیون پخش می‌شود در واقع دورخیز تبلیغی از نوع چهره ملی شدن به خود گرفته است.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر آیت الله هاشمی درباره کاندیداتوری حجت الاسلام ابراهیم رئیسی یادآور شد: آقای هاشمی گفتند “چه بهتر! ایشان هم روحانی و سید هستند از قضا بحث انتخابات هم باز داغ می‌شود و حضور و مشارکت مردم را بیشتر می کند”
وی در پاسخ به این سئوال که از صحبت های شما این طور برداشت می شود که نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاندیداتوری آقای رئیسی مثبت بود آیا همین طور است؟ توضیح داد: بله، تحلیل آقای هاشمی این بود که آقای رئیسی با نامزدی در انتخابات رقیب نسبتا جانداری می‌شوند. اینکه بالاخره انتخابات در هر مقطع و شرایطی باید از نوعی باشد که هم رضایت رهبری را به همراه داشته باشد و هم حضور مردم را.
عسگری با بیان اینکه حضور مردم و رضایت رهبری از نظر آقای هاشمی دو پایه اصلی برای انتخابات محسوب می شدند، تأکید کرد: آقای هاشمی معتقد بود در انتخابات ریاست جمهوری که رئیس جمهور مستقر یکی از نامزدها است، نامزدهای جانداری نمی آینده و فضای انتخابات از حالت رقابتی خارج و حالت کاهنده پیدا می کند بنابراین چه خوب است که آقای رئیسی و دیگران هم بیایند تا فضای انتخابات پر رونق شود.
وی ادامه داد: همانجا آقای هاشمی گفت نامزدی آقای رئیسی زیاد نگران کننده نیست آمدن شان برای رونق انتخابات خوب است. درواقع آقای هاشمی نامزدی آقای رئیسی را تهدیدی برای آقای روحانی نمی دانست.

منبع: نامه نیوز

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۵ ۶:۱۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *