روایت امین زاده از دفتر ریاست جمهوری وقتی از دولت قبل تحویل گرفتند؛ “به کارمندان گفته بودند تا می‌شود حجم پرونده‌ها بالا برود!”

الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در دولت یازدهم درگفتگو با خبرآنلاین از مشکلات بجا مانده از دولت احمدی نژاد در پست معاونت حقوقی دولت می‌گوید که درادامه بخش‌هایی ازاین گفتگو را می‌خوانید:

*در اسناد بجا مانده از جلسات هیات دولت احمدی نژاد متوجه شدیم که شماره برخی اسناد 5 عدد 4 بود! نوارهای آن جلسات را گوش دادیم تا ببینیم این موضوعات اصلا مطرح شده یا نه؟ چون قانونا اگر در جلسه هیات دولت موضوعی مطرح نشود، فاقد اعتبار است. متوجه شدیم که به واسطه این اسناد مجهول پول‎هایی جابجا شده بود که مصوبه قانونی لازم را نداشت و جزو مذاکرات دولت نبود.

*نظام حقوقی که من تحویل گرفتم، نظام حقوقی بسیار ضعیفی بود. اگر آمریکایی‌ها علیه ما شکایت نمی‌کردند، ما نمی‌خواستیم هیچوقت علیه آنان شکایت کنیم؟ همیشه آنقدر منفعل باید بنشینیم تا علیه مان کاری کنند و بعد ما اقدام متقابل کنیم؟

*به اتباع کشورمان در خارج از کشور بیش‌از اینها باید احترام بگذاریم. چند اتباع ایرانی در مالزی دستگیر شده بودند و ممکن بود که پرونده شان به ایالات متحده آمریکا ارسال شود و خودشان را هم به آنجا منتقل کنند، اگر این اتفاق می‌افتاد دیگر دسترسی ما به این جوانان ناممکن بود. اتهام این جوانان دور زدن تحریم‌ها و انجام کارهای ممنوع بود. برخی از آنها هم از پسران مقامات بودند. لازم بود وکیل مالزیایی از تبعه ایرانی دفاع کند و آزاد شوند. از آقای نوبخت خواستیم که این حق الوکاله را پرداخت کند تا اتباع ایرانی به ‌آمریکا نروند و از مالزی به ایران برگردند. الحمدلله توانستیم تعدادی را آزاد کنیم. ولی تنها تعدادی از خانواده‎های آنان، ما را پیدا کردند و همه خانواده‌های اتباع ایرانی که مشکل حقوقی برون مرزی دارند به ما دسترسی ندارند.

*وقتی دولت را تحویل گرفتیم، دو نوع پرونده نسبت به دولت دهم وجود داشت. شکایت‌های بسیار عدیده ای علیه رسانه‌ها بود. 51 شکایت علیه مداحان، مدیران مسئول روزنامه‌ها، ‌فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس وجود داشت. از منصور ارضی، احمد توکلی، سلیمی‌نمین، نمایندگان مجلس و فعالین سیاسی در معاونت حقوقی پرونده شکایت داشتند. به کارمندان گفته بودند تا می‌شود حجم پرونده‌ها بالا برود!

منبع: روزنامه آفتاب یزد، شنبه 1396/6/25

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۷ شهریور، ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *