روایت حسن روحانی از یک جلسه مهم هسته ای با رهبر انقلاب!

رییس جمهور در بخشی از سخنان خود گفت: ما هیچ قدمی در مساله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم مشورت کرده باشیم، با ایشان بارها جلسه گذاشتیم، نامه های مکتوب ایشان و دستوراتی که من بر روی آنها خطاب به تیم مذاکره کننده نوشت وجود دارد. نامه ای نبوده که ایشان بنویسند و من دستور قاطع ندهم. ممکن است 100 درصد مورد نظر ما اجرا نشده باشد و جایی کم و کسر آوردیم ولی مبنا این بوده که دستورات ایشان اجرا شود.
روحانی در ادامه ماجرای یک جلسه مهم با رهبری و دستورات ایشان را روایت کرد و گفت: در جلسه ای که داشتیم ایشان دستوری دادند که من گفتم این خیلی مشکل است ایشان گفتند مشکل است اما توکل کنید و جلو بروید، من تیم مذاکره کننده را که خارج از کشور بود را خواستم و به تهران آمدند. برایشان توضیح دادم باید اینگونه عمل کنیم و اینها نظر رهبری است. گفتند اگر اینجور است و اینها دستور است پس مذاکره تمام می شود. نزدیک به سه ساعت در آن جلسه با تیم مذاکره کننده صحبت کردیم. وقتی بلند شدم به آنها گفتم مطمئن باشید به خدواند توکل کنید، آقا به من گفت توکل تان به خدا باشد ما از این مشکل عبور خواهیم کرد، پس تردید نکنید با ایمان بروید و ادامه دهید. نکاتی که ایشان در آن نامه فرموده بودند را به حول قوه الهی اجرا و عمل کردیم، چه باعث شد؟ اجماع در کنار هم و امید به آینده.
رییس جمهور تاکید کرد: برای تصمیمات مذاکراتی ما بعضی مواقع ساعت ها در نزد رهبری بحث می کردیم. اینها را می گویم که مطلع باشید البته زمانی اینها منتشر خواهند شد. آمریکایی ها و اسرائیل و دیگرانی که دنباله رو آنها بودند می خواستند ایران هراسی را در دنیا جا بیندازند بگویند ایران خطر منطقه و امنیت و ثبات است و برای همسایگان و اروپا و صلح جهانی خطرناک است.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۶ آذر، ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *