روایت نماینده یزد از اتفاقات نماز جمعه یزد و حمله به معاون رئیس جمهور

نماینده اصلاح طلب مردم یزد و اشکذر، روز جمعه 1395/10/3 در نمازجمعه حضور داشته و از نزدیک شاهد ماجرا بوده است. در حالی که امیری،‌ معاون پارلمانی رئیس جمهور، خودش معتقد است بر هم زدن سخنرانی اش سازماندهی شده بوده، اما ابوالفضل موسوی بیوکی روایت دیگری دارد. او می گوید بر اساس آنچه که دیده این اتفاق سازمان یافته نبوده است. البته به زعم او سازمان یافته نبودن، چیزی از بد بودن اتفاق کم نمی کند. بخشی از گفتگوی خیرآنلاین با موسوی که به اتفاقات آن روز اشاره می کند در ادامه می‌آید:

آقای موسوی بیوکی، شما روز گذشته در نماز جمعه حضور داشتید که در آن، همشهری های شما میزبان خوبی برای معاون رئیس جمهور نبودند. آنجا چه اتفاقی افتاد؟

من زمانی به نماز جمعه رسیدم که وسط صحبت های آقای امیری بود. موقعی که رسیدم ایشان در حال صحبت درباره برجام بود. صحبت های برجام را که شروع کرد، مردم به حمایت از ایشان شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند. که شعاری منطقی هم بود. قسمت بعدی صحبت های آقای امیری درباره فعالیت های دولت بود، مثل اینکه دولت تورم را کنترل کرده و رشد اقتصادی را افزایش داده و… یک دفعه دو سه نفر از جاهای مختلف عنوان کردند که آقا این حرفها درست نیست. پشت بندش دو سه نفر دیگر، بیشتر ناراحت شدند و شعار مرگ بر منافق سر دادند. به تدریج تعداد این افراد بیشتر شد. آقای امیری هم کمی بحثش را ادامه داد اما دید که نمی شود بیش از این ادامه داد و به صحبت هایش را خاتمه داد. البته بحثش نیز رو به پایان بود. ولی شعار مردم قطع نشد و از بعد از شعار مرگ بر آمریکا، شعارها ادامه پیدا کرد.

خود آقای امیری گفته بودند که درباره وحدت صحبت می کردند و اشاره ای به آمارهای دولتی نداشتند؟

اشاراتی داشتند. خوب هم بود. گزارش کار دولت بود و همه در همه جا این موضوعات را بیان می کنند اما نمی دانم چرا آنجا اینگونه برخورد شد.

عنوان شده این شعارها و برهم زده شدن سخنرانی معاون روحانی سازمان دهی شده بود، تلقی شما هم همین است؟

صدا از یک نقطه خاص بلند نشد و از گوشه و کنار بود و به تدریج همگانی شد و موضوع هم معیشت مردم بود. پس مردم از دولت سوال داشتند. دو روایت است، ممکن است بگویند سازمان یافته بود یا ممکن است بگویند مردم مستضعفی بودند که رشد اقتصادی و کنترل تورم را لمس نکرده اند و از دولت سوال داشتند. خلاصه ندایی از مردم خطاب به دولت بود.

پس برآورد شما این نیست که سازمان یافته بوده است؟

تصور من این نبود. البته اقدام خوبی نبود. بالاخره اولا ایشان معاون رئیس جمهور است، دوما آنجا هم نمازجمعه بود. سوما آنجا مسجد بود، چهارما مردم یزد هستند. ما به مردم قناعت معروف هستیم و یزد به دارالعباده معروف است. ما به خصوصیات خوب معروف هستیم. اینها نشان می دهد که خیلی به مردم فشار آمده که این واکنش را نشان دادند.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۵ دی، ۱۳۹۵ ۳:۱۳ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *