شام آخر در وین

کتاب «شام آخر در وین» نوشته‌ حسن محمدی که روایت او از مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ است، با یادداشتی از دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده از سوی انتشارات بامداد نو منتشر شد.
حسن محمدی نویسنده کتاب «شام آخر در وین» و از اعضای گروه رسانه‌ای همراه با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درخصوص این کتاب گفت: در کتاب «شام آخر در وین» سعی شده است علاوه بر مرور خاطراتی از اتفاقات و رخدادهای حاشیه‌ای مذاکرات که تاکنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است، نگاهی آسیب‌شناسانه به فرایند رسانه‌ای مذاکرات هم لحاظ شود.
نویسنده کتاب «شام آخر در وین» تصریح کرد: به عنوان یک خبرنگارِ هسته‌ای که از سال ۱۳۸۲ در جریان مذاکرات و فعالیت‌های هسته‌ای بوده‌ام، به طور ویژه از سال ۱۳۹۲ به عنوان سردبیر پایگاه تخصصی «امید هسته‌ای ایرانیان» مذاکرات را دنبال کرده‌ام.
محمدی تاکید کرد: با نشان دادن زوایای پنهان و پشت پرده‌ مذاکرات هسته‌ای از منظر یک خبرنگار، تلاش کرده‌ام نگاهی نقادانه و آسیب‌شناسانه به فعالیت‌های رسانه‌ای وزارت امور خارجه و همکاران رسانه‌ای خود داشته باشم تا در آینده و در کارزارهای مهم دیگر تجربیات اندوخته شده و منتشر شده در کتاب «شام آخر در وین» مثمر ثمر واقع شود.
این کتاب از ۶ فصل تشکیل شده است که هر یک از آنها بر اساس یک دور از مذاکرات هسته ای از وین ۴ تا پایان گفتگوها و دست یابی به توافق را در بر می گیرد.
گفتنی است، کتاب «شام آخر در وین» که دربرگیرنده‌ تصاویری از دوران مختلف این مذاکرات است، با شمارگان دو هزار نسخه در ۱۸۸صفحه‌ رنگی و قیمت ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات بامداد نو منتشر و اخیرا روانه‌ بازار کتاب شده است.
منبع: خبرگزاری مهر

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۶ فروردین، ۱۳۹۵ ۲:۱۵ ب.ظ

دسته بندی: خاطره نگاشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *