شب قدر و نکته ای از قرآن درباره خشک مغزی وهابیت!

اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
خداوند خیر کثیر بدهد به آقای قرائتی. نه فقط به خاطر این مطلبی که عرض می کنم، بلکه به خاطر اینکه خیلی از ما مسلمین و مسلمات بعد از انقلاب، از همین نیم ساعت های درسهایی از قرآن شبهای جمعه خیلی مطالب یاد گرفته ایم. این نکته را هم ایشان شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تهران فرمودند. قضیه هم از این قرار بود که خیلی ناگهانی، وسط مراسم احیاء فرمودند که: “در این شب، سخنران سهم داره، دعا سهم داره، روضه خوان سهم داره، شب نزوله قرآنه. درسته که خود قرآن سهمی نداشته باشه؟” (نقل به مضمون). بعد هم بلافاصله گفتند تا جمعیت بروند سراغ قرآن هایشان و بصورت دسته جمعی و آیه به آیه قسمتی از سوره بقره را- که درباره طالوت و جالوت بود- بخوانند و ایشان هم بصورت آنلاین(!) تفسیر کنند.

قرائت و نفسیر جلو رفت تا رسید به آیه: وَقَالَ لَهُمْ نِبِیُّهُمْ إِنَّ آیَهَ مُلْکِهِ أَن یَأْتِیَکُمُ التَّابُوتُ فِیهِ سَکِینَهٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَبَقِیَّهٌ مِّمَّا تَرَکَ آلُ مُوسَى وَآلُ هَارُونَ تَحْمِلُهُ الْمَلآئِکَهُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَهً لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِین (آیه شریفه ۲۴۸) / یعنی: و پیامبرشان بدیشان گفت در حقیقت نشانه پادشاهى او این است که آن صندوق [عهد] که در آن آرامش خاطرى از جانب پروردگارتان و بازمانده ‏اى از آنچه خاندان موسى و خاندان هارون [در آن] بر جاى نهاده‏اند در حالى که فرشتگان آن را حمل می ‏کنند به سوى شما خواهد آمد مسلما اگر مؤمن باشید براى شما در این [رویداد] نشانه ‏اى است.
در اینجا حاج آقا یکهو رو کرد به جمعیت که همین الآن یک نکته ای در این آیه درباره خشک مغزی وهابیت به دستم اومد (سریعاً با گفتن الحمدلله هم شکرش رو به جا آورد!) نکته هم از این قرار بود که: این وهابیونی که مدعی عمل به قرآن هستند درباره این قسمت آیه چی میگن؟ چطوری یک صندوق چوبی [برای قوم حضرت موسی علیه السّلام] میتواند آرامش بخش باشه ولی صندوق شریف قبور فرزندان رسول خدا صلوات الله علیه و آله و سلّم برای مسلمانها هیچ فایده ای نداره؟!

این نکته آن شب خیلی چسبید و یادم ماند که در صورت لزوم جایی بازگویش کنم. دیدم عجالتاً فرصتی بهتر از این نیست که در سالروز تخریب حرم شریف ائمه ی بقیع علیهم السّلام این مطلب را ذکر کنم.

منبع: سایت قطره

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۲۳ خرداد، ۱۳۹۶ ۷:۵۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *