شهادت مصطفی چمران به روایت شهید حسن باقری

امروز 31 خرداد ماه 95 همزمان با سالروز شهادت مصطفی چمران، موسسه شهید حسن باقری سندی از شهید باقری که به واقعه شهادت مصطفی چمارن اختصاص دارد را منتشر کرد. در این سند علت شهادت شهید مصطفی چمران و نظریات شهید باقری درباره او آمده است. متن این سند و تصویر آن در ادامه قابل مشاهده است:

بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
سرداری از سرداران بزرگ اسلام به ملکوت اعلی پیوست
شیر مردی که زندگی را در جبهه جنگ به همه مسلمانان آموخت. از بیروت گرفته تا کوه‌های جبل عامل و از کردستان گرفته تا دهلاویه، هر لحظه از عمرش در جنگ و ستیز با کفار و منافقان و مرتدان گذشت و آخر الامر در مصاف با مزدوران کافر صدام آمریکائی با گلوله‌های روسی نزد خدایش شتافت.
برادر شهید دکتر مصطفی چمران نماینده امام در شورایعالی دفاع، در ساعت حدود 11:00 الی 11:30 دقیقه در حالیکه در غرب سوسنگرد فرمانده جدید را برای برادران جنگهای نامنظم معرفی می‌کرد، به شهادت رسید، طبق اطلاع رسیده در شب مورخه 60/3/30 برادران ستاد جنگ‌های نامنظم به فرماندهی برادر سروان رستمی به دشمن مزدور در دهلاویه شبیخون زده و ضمن منهدم نمودن 5 دستگاه تانک و 2 انبار مهمات تعدادی از مزدوران را کشته و زخمی نمودند که در این حمله سروان رستمی فرمانده عملیات منطقه شهید می‌شود و در صبح 60/3/31 شهید دکتر چمران فرماندهان جدید بنام‌های مقدم و حدادی را جهت معرفی به دهلاویه می‌برد و ضمن سخنرانی و دعوت به استقامت و پذیرای شهادت در راه اعتلای اسلام به برادران روحیه‌ای تازه می‌بخشد. در همین زمان دشمن شروع به کوبیدن همان نقطه به وسیله خمپاره 60 م م می‌نماید، که دکتر می‌گوید به سنگرها بروید.
در همین موقع یک خمپاره‌ای به نزدیک آن‌ها اصابت نموده و دکتر به همراه دو تن فرماندهان در اثر ترکش خمپاره زخمی می‌شوند. البته بنا به اظهارات پزشکان، دکتر را پس از مجروح شدن به سوسنگرد می‌آورند و اقدامات اولیه را نیز انجام می‌دهند و سپس وی را به اهواز منتقل می‌کنند و حتی در نزدیکی استادیوم ورزشی اهواز دکتر زنده بوده و بعد از گفتن شهادتین به نزد خدایش می‌رود. روحش شاد و راهش پردوام باد.
ستاد عملیات جنوب، شهادت این سردار بزرگ اسلام را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و نائب به حقش حضرت امام خمینی(ره) و برادر ارجمندش و کلیه رزمندگان و بستگان و آشنایان تبریک و تسلیت عرض کرده و برای آنان از خداوند طلب صبر می‌کند که: (ان الله مع الصابرین)

139503311620423379595610

منبع: خبرگزاری تسنیم

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۳۹۵ ۲:۱۷ ب.ظ

دسته بندی: اسناد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *