علت حساسیت اصولگرایان نسبت به بهزاد نبوی از زبان خودش

بخشی از گفتگوی بهزاد نبوی با سایت جماران را می خوانید:

علت حساسیت برخی چهره های جریان اصول گرا روی شما هم از ابتدا حتی در مطالب قبلی تان که به آنها اشاره کرده اید، چنین بدگویی هایی بوده است؟

خیر، موضع گیری های منفی بعضی اصولگرایان سنتی نسبت به من ماجرایی برمی گردد که در زندان شاه اتفاق افتاد. من در آن زندان تحلیلی از وضع گروه های مسلمان در زندان شاه و مواضع آنها روی کاغذ سیگار – برای آن که قابل پنهان کردن باشد – نوشته بودم. به هنگام آزادی آن نوشته ها را بیرون آوردم.
پس از تشکیل سازمان، آن متن را برای مطالعه اعضا در اختیارشان گذاشتم و به هیچ وجه قصد انتشار آن را نداشتم. در آن تحلیل زندانیان مسلمان را به سه دسته طبقه بندی کرده بودم. یک دسته مجاهدین خلق و هوادارانشان بودند.
دسته دوم کسانی که اعتقاد داشتند برای نجات خانواده هایشان از خطر مارکسیست شدن و مبارزه با مجاهدین خلق، که در خارج از زندان به طور کامل مارکسیست شده بودند و آنها که به نقل از مائو «سوسیال امپریالیست و خطرناک تر از امپریالیست ها» می نامیدند، باید به هر شکل ممکن، ولو عفو نویسی از زندان شاه خارج شوند.
دسته سوم زندانیان مسلمانی بودند که گرچه مجاهدین خلق را از نظر فکری منحرف و دارای تفکر التقاطی می دانستند و در عین حال معتقد بودند که تضاد عمده کماکان با رژیم شاه است و مبارزه با مجاهدین خلق، مبارزه ایدئولوژیک است. در آن تحلیل، مصادیقی هم از هر دسته آورده بودم. این تحلیل در سازمان دست به دست می گشت به دست مجاهدین انقلاب شاخه خراسان رسید. شهید فرودی که در آن زمان رییس شاخه خراسان سازمان مجاهیدن انقلاب بود، بدون کسب مجوز و حتی اطلاع، مطلب و متن منتشر شده را به تهران هم رساند و دسته دوم مذکور در تحلیل را به شدت برآشفته کرد و رسما مرا تهدید کردند که تلافی خواهیم کرد. همین کار را هم کردند از آن زمان علیه ما کار کردند. مثلا وقتی رجایی شهید شد ، هنوز چند ساعت از ماجرا نگذشته بود که در حزب جمهوری اسلامی شاخه اصفهان شایع کردند شهادت رجایی و باهنر کار نبوی بوده است و متاسفانه از این قبیل اتهامات سال ها ادامه یافت.

منبع: گفتگو با سایت جماران

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۴ فروردین، ۱۳۹۶ ۷:۳۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *