ماجرای جالب تعیین محل دفن امام خمینی

 

رئیس دفتر تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) توضیحاتی را درباره زمین‌های خریداری شده در محدوده حرم امام (ره) و شهر آفتاب ارائه کرد.
حجت الاسلام علی جوادی‌راد، رییس دفتر تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام طی سخنانی با اشاره به وضعیت حرم امام (ره) و تاریخچه آن اظهار کرد: شب ارتحال امام (ره) ساعت ۹ شب جلسه ای در جماران در دفتر امام (ره) تشکیل شد، مرحوم یادگار امام حجت الاسلام سید احمد آقا نیز در آن جلسه شرکت فرمودند.
وی تصریح کرد: از قبل در دفتر امام (ره) این پیش بینی را کرده بودیم که امام(ره) روزی از دنیا خواهند رفت. برنامه ریزی چیز بسیارخوبی است. اگر لحظه ای اتفاقی برای امام(ره) بیفتد آن موقع کسی قادر به تصمیم گیری نیست؛ بنابر این همه نظرها بر این بود که در بین جاده قم – تهران منطقه‌ای هست به نام کوشک آنجا زمین بسیار بزرگی را در چندین ۱۰ هکتار تهیه کردیم، توسط وزارت جهاد سازندگی آنجا تسطیح شد و برنامه این بود که اگر اتفاقی افتاد بتوانیم از آنجا برای خاکسپاری امام استفاده کنیم.
رییس دفتر تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) همچنین بیان کرد: شب ارتحال جلسه‌ای تشکیل شد ۲۴-۲۵ نفر از اعاظم و بزرگان حضور داشتند، پیشنهادات بسیار زیادی مطرح شد از مصلی تهران، یک قطعه در بهشت زهرا، بالای سر حرم حضرت معمصومه(س)، مسجد جمکران و … پیشنهادات مختلف دیگری هم بود، اما در آن جلسه به نتیجه نرسید و قرار شد جمع بندی به عهده یادگار امام مرحوم حاج احمد آقا باشد که ساعت ۱۰ و خورده ای امام(ره) به ملکوت اعلی پیوست.
جوادی راد ادامه داد: صبح، همین که هوا روشن شد، با یک هلیکوپتر در محضر یادگار امام به این منطقه آمدیم، از بالا یادگار امام اشاره کردند که این زمین جای خوبی است، هلیکوپتر در بهشت زهرا نشست، پیاده شدیم یادگار امام به جماران برگشت. این زمین را دیدیم صاحب زمین را خواستیم.
وی افزود: محلی که امام دفن است متعلق به پدر بزرگوار شهیدی بود همین که متوجه شد امام(ره) قرار است اینجا دفن شود، گفت جانم فدای امام. گفتیم امام باید جایی دفن شود که پاک باشد. گفت من از جان و دل تقدیم می‌کنم اما با اصرار زیاد پول زمین را به او دادیم این زمین آماده شد.
رییس دفتر تولیت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در ادامه اظهار کرد: بنابراین زمین تهیه شد و در این محل شهری تصویب شد به نام شهر آفتاب، محدوده این شهر از میدان جهاد است تا فرودگاه امام (ره).

منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۲۴ آذر، ۱۳۹۶ ۱:۱۳ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *