ماجرای فیلتر سخنان طلاب قبل از دیدار با رهبر انقلاب!

حیدر عباسی، یکی از طلاب حوزه های علمیه تهران، طبق آنچه در کانال تلگرامی اش ادعا کرده، متن سخنان طلاب قبل از دیدار روز گذشته با رهبر انقلاب، توسط مسئولین خوانده و جرح و تعدیل و یا حذف شده؛ عباسی اینگونه نوشته است:
پیرو درخواست برخی عزیزان مبنی بر شفاف‌سازی پیرامون فیلتر سخنران‌ها:
باید گفت به خلاف آنچه ما از مشی رهبری مبنی بر فرایند رسیدن آزاد حرف‌های جوانان به ایشان سراغ داریم، در فرایندی که برای انتخاب سخنرانان دیدار طراحی شده بود یک بخش نهایی وجود داشت که سخنرانان برگزیده باید در محضر عده‌ای از بزرگان و مسئولین، متن خویش را قرائت می‌کردند و متن از جانب آن‌ها تایید و اصلاح می‌شد و طبیعتا متنی که از این فیلتر نمی‌گذشت واجد صلاحیت برای قرائت مقابل رهبری نبود.
معیارهای تایید متن‌ها عمدتا خوشایندی حضرت آقا بود به نحوی که در جلسه، بارها این جمله تکرار شد که جوری حرف بزنید که آقا خوشش بیاید. حتی یکی از بزرگان که بسیار هم در بین حزب الله جایگاه دارند بارها به خاطراتی متوسل شدند که نشان دهند آقا از سخنان تند و انتقادی خوششان نیامده است و باید جوری حرف زد که آقا خوشش بیاید.
البته مصالح متعدد دیگری نیز همچون عدم تعرض جدی به بزرگان حوزه و نظام (به جز دولت) وجود داشت.
همچنین به بهانه‌ی اینکه نباید به گونه‌ای صحبت کرد که جوانان و مردم ناامید شوند، تقریبا هیچ بیان جدی‌ای از نقاط ضعفِ موجود قابلیت طرح نداشت.

منبع: کانال تلگرام حیدر عباسی، زبر، @azzobor

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۷ شهریور، ۱۳۹۶ ۸:۱۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *