مخالفت رهبری با کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری

تاکنون روزنوشتهای آیت الله هاشمی تا سال 1375 منتشر شده است. هرسال یک جلد از روزنوشتهای جدید مرحوم هاشمی منتشر می شد که امسال هم باید منتظر خاطرات سال 1376 باشیم. سالی که حاوی ناگفته های مهمی از اتفاقات سیاسی تاثیرگزار سپهر سیاسی ایران است. روزنوشت 11 اردیبهشت 76 هاشمی رفسنجانی حاوی یکی از همان ناگفته هاست. در ادامه با هم میخوانیم:

ساعت هفت و نیم صبح به سوى مازندران پرواز کردیم. محسن و مهدى و [آقایان بیژن نامدار] زنگنه، [وزیر نیرو] و [حمید] میرزاده، [رییس سازمان برنامه و بودجه] و [مرتضی] محمدخان، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] و [محسن] رضایى، [فرمانده کل سپاه پاسداران] و [علی] شمخانى، [فرمانده نیروی دریایی] و… هم بودند. در فرودگاه سارى استقبال رسمى بود. چهار نفر، آقایان [محسن] رضایى، [آقای اصغر گرانمایه‌پور] استاندار، [آقایان نورالله طبرسی و هادی روحانی]، دو امام جمعه، با من روى سکو ایستاده بودند که بد نما است.

[irp] بنا بود با هلى‌کوپترها به محل سد شهید رجایى برویم؛ ابر بود، ناچار با اتومبیل رفتیم. در مسیر از استاندار راجع به مسایل استان سئوالاتى داشتم. از بخش‌هاى مختلف سد و نمایشگاه طرح‌هاى آبى خاکى استان بازدید کردم. مهم‏ترین طرح کانال سراسری آب استان است که دو میلیارد مترمکعب آب را از بخش‌هاى غربى و مرکزى استان، به قسمت شرقى منتقل مى‌کند و حدود 280 هزار هکتار زمین جدید را زیر کشت مى‌‌برد و با هزینه‌اى حدود 150 میلیارد تومان و طرح ساخت شهرک سیاحتى در ساحل دریاچه سد با کوه‏ها و جنگل‌ها و دریاچه که بسیار باصفاست.
در مراسم، توضیحات آقایان زنگنه و وکیلى را شنیدیم. سد و کانال‌های آبیارى، حدود 33 میلیارد تومان هزینه برده است. من هم سخنرانى مفصلى درباره طرح‌هاى آبى خاکى استان کردم که حدود 9 میلیارد مترمکعب آب را مهار خواهیم کرد. سپس با فشار دکمه‌ها دریچه‌هاى تخلیه آب سد راه باز کردم؛ منظره پرش آب در حوضچه آرامش، بسیار باشکوه است. فیلمبردارى شد. از لوح جالب آن هم پرده برگرفتم و از مهندسان و متخصصان قدردانى کردم.

[irp] هلى‌کوپترها آمدند. به سوى نوشهر پرواز کردیم. در مجمتع آموزشى نیروى دریایى فرود آمد. پس از استقبال نظامى و ناهار و نماز و استراحت، آقاى شمخانى، [فرمانده نیروی دریایی] آمد و گفت بعضى از عناصر سپاه تلاش مى‌کنند که از رهبرى اجازه دخالت در انتخابات را بگیرند، ولى هنوز موفق نشده‌اند. آقاى رضایى، [فرمانده کل سپاه پاسداران] موافق نیست و خودش مى‌خواسته نامزد [انتخابات ریاست‏‌جمهوری] شود که رهبرى اجازه نداده است. انجام سان رژه، براى مراسم گرفتن سردوشى و فارغ التحصیلى نیروهاى دریایى سپاه و ارتش و اعطای جوایز بود. سرودی هم در وصف من اجرا کردند. آقاى شمخانى درباره خدمات من، از ایجاد قدرت تسلط بر دریا که در تاریخ ایران بى‌سابقه است، سخنرانى کرد. لوح سپاس جالبى، براى تشکر از من تقدیم کردند. من هم سخنرانى دلگرم‏ کننده‌اى داشتم. به سوى تهران پرواز کردیم. هوا طوفانی بود و هواپیما تکان داشت.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *