هاشمی رفسنجانی و جاصابونی فروشگاه رفاه

سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۷۵

صبح زود با هلی‌کوپترها به طرف قم پرواز کردیم. بعد از استقبال رسمی نظامی در مرکز سپاه، با حرم و زیارت و فاتحه بر سر قبر والده شروع کردیم. سپس برای اجلاس خبرگان به مدرسه دارالشفاء رفتیم. شروع اجلاس با صحبت آقای [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان رهبری] بود. دو سه نفر از نمایندگان نیز صحبت و روی نقش رهبری و من در پیشرفت انقلاب تکیه کردند. آقای مشکینی، از مشروعیت ولایت، حتی بدون انتخابات گفت‌که جا نیفتاد. از لزوم بودن خمس در اختیار ولی‌فقیه گفت که آن هم جا نیفتاد. آقای [سید علی‌اکبر] قریشی، نماینده ارومیه، به شدت از سریال امام علی (ع) انتقاد کرد. انتخابات هیأت رییسه و کمیسیون‌ها انجام شد که همان افراد قبلی انتخاب شدند. تنفس دادیم.
من برای کارهای کشوری، از جمله افتتاح مجتمع فرهنگی نور رفتم. آقای [محمود] محمدی عراقی، [رئیس سازمان تبلیغات اسلامی] گزارش داد: ۱۴ هزار مترمربع زمین و ۸ هزار مترمربع بنا، بیشتر با کمک دولت و رهبری ساخته شده است. من هم در خصوص ضرورت این گونه مراکز و لزوم پُرمحتوا شدن آن به منظور الگو شدن برای سایر مراکز فرهنگی، صحبت کردم. مردم زیادی اطراف مجتمع جمع شده بودند؛ با احساسات گرم و جمع زیادی از طلاب، در جلسه جمع بودند.
در ادامه، برای افتتاح فروشگاه رفاه رفتیم که با یک میلیارد تومان هزینه، ساخته شده است؛ فروشگاه جامعی است. از بخش‌های مختلف بازدیدکردم. گفتند چیزی بخرم؛ گفتم یک جاصابونی بدهند که نداشتند و شرمنده شدند. قبلاً گفته بودند، همه چیز دارند. جمع زیادی از مردم، با احساسات پُرشور جمع بودند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۱ آذر، ۱۳۹۸ ۳:۴۷ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *