وضعیت زندگی و باغهای پسته هاشمی رفسنجانی

غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی، در بخشی از گفتگویش با پایگاه انصاف نیوز درباره ثروت هاشمی و ابهاماتی درباره زندگی اشرافی او می گوید:

آقای مطهری، وقتی برای دیدار می‌خواست که آقای هاشمی گفت: بگو بیاید خانه؛ شب رفیتم منزل حاج آقا نشسته بودیم، تا آقای هاشمی بیاید، چند دقیقه‌ای طول کشید. ایشان با ادب بود تا عبا پوشید و آمد آقای مطهری چند دقیقه­ای به در و دیوار و مبلمان نگاه کرد. گفتم علی آقا موضوع چیست؟ گفت: من بیست و چند سال اینجا نیامدم، تکان نخورده است!
هاشمی یک برون‌داد داشت که یک آدم اشرافی است. به طور مثال می­گفتند «تاجر ورشکسته برگرد به باغ پسته». رهبری گفتند: «هر چه از انقلاب گذشت ثروت ایشان کمتر شد». کسی که پدرش برایش ۵ هکتار باغ گذاشته چه‌کار کند؟ آتش بزند؟

زمانی من رفتم بهرمان سخنرانی کردم، آمدم به شوخی به ایشان گفتم کارگرتان را دیدم، کسی بود که پدرش کارگر آقای هاشمی بود و پسرش هم کارگر هاشمی، گفتم سی­و­چهار هکتار زمین دارد شما که هاشمی هستید ۵ هکتار زمین دارید! گفت: همین است.
در لیست تعاونی پسته کاران رفسنجان من دیدم از هزار و صد و خرده‌ای پسته کار به لحاظ متراژ و سهم، هاشمی جزو نفرات آخر است. ولی تصور این است که ایشان یک کارتل بزرگ اقتصادی است و من اگر مجاز بودم می‌گفتم به شما که ایشان چقدر ثروت گذاشته است، نمی­توانم بگویم چقدر بود. ولی می‌خواهم بگویم تصور جامعه این بود بعد یک عده این را مطرح می‌کردند.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۱ خرداد، ۱۳۹۷ ۹:۰۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *